"להחמיר בעונשו של קבלן שגרם למותו של מתנדב משטרה"

המדינה טוענת כי 14 שנות המאסר שנגזרו על ניסים סח בגין הרשעתו בגרימת מותו של חוסאם זגיר ז"ל אינו הולם את חומרת מעשיו: "זלזול עמוק בחיי אדם"
דניאל בן חמו |
צילום: פלאש 90

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על קולת עונשו של קבלן הבניה ניסים סח, אשר גרם למותו של מתנדב המשטרה חוסאם זגיר ז"ל ופצע באורח קשה שוטר אחר, ונידון לעונש של 14 שנות מאסר בלבד.

לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, "תופעת האלימות הגואה בחברה שלנו בכלל, ובפרט כשזו מופנית כלפי אנשי אכיפת החוק אשר משרתים את הציבור, באים אתו במגע שוטף ולמרבה הצער גם נחשפים לסכנות שונות מדי יום ביומו – מחייבת תגובה עונשית קשה לעין שיעור, הן במישור הגמול, והן למען יראו וייראו".

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של המתה בקלות דעת, חבלה בכוונה מחמירה והפקרה אחרי פגיעה. בהתאם לכתב האישום, לפני כשלוש שנים, ערב חג סוכות, הוזעקה המשטרה לאתר בנייה בנהריה אשר היה באחריות הנאשם. לאחר דין ודברים בין השוטר לנאשם, הנאשם החליט להתנגד למעצרו, נכנס לרכבו, ופתח בנסיעה מהירה, בעוד שהשוטר והמתנדב עומדים בסמוך לרכבו.

במהלך כך, פגע עם רכבו בשוטר ובמנוח, דרס אותם ונמלט מהמקום. אף שידע שדרס את השוטר והמתנדב, נמלט הנאשם מבלי לעצור ולהושיט להם עזרה, ולבסוף כעבור כשעה נעצר במחסום משטרתי.

"זלזול עמוק בחיי אדם"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על הנאשם עונש של 14 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי מקסימלי הקבוע בחוק למשפחת המנוח ולשוטר נפגע העבירה.

לעמדת המדינה, אף שהעונש שהוטל על הנאשם אינו קצר כשלעצמו, היה מקום להטיל עליו עונש ממושך בהרבה. בהודעת הערעור צוין, כי העונש שהושת על הנאשם "אינו מבטא יחס הולם לחומרה היתרה שבמעשיו, לעובדה שפעל באלימות משוללת כל רסן כלפי אנשי אכיפת החוק שביקשו לבצע את עבודתם, תוך זלזול עמוק בחיי אדם ובשלטון החוק, ובכך גדע חיים של אדם אשר היה בשיא חייו, וגרם נוסף על כך לנזקים שלא יתוארו, לשוטר נפגע העבירה, לבני משפחתו ולבני משפחת המנוח אשר נותרו המומים ודואבים לעד".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות