הורשע באיומים על מגישת החדשות דנה ויס

יוסי זריהן הורשע בביהמ"ש השלום בת"א כי שלח לה הודעת טקסט מאיימת במהלך מבצע שומר חומת: "בשבת הזאת תישרף לך כל המשפחה"
אייל חן |
העיתונאית דנה וייס, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, הרשיע את יוסי זריהן באיומים על העיתונאית ומגישת החדשות דנה ויס, בשל מסר מאיים ששלח לה בהודעת ווטסאפ בחודש מאי 2021 במהלך מבצע שומר חומות.

על פי כתב האישום, במהלך מבצע "שומר החומות", התבטאה ויס בגנות החרפת האלימות במוקדים שבהם פרצו מהומות בין ערבים ליהודים. בעקבות כך זריהן שלח לויס, מספר הודעות בינהן: "טפו יכלבה, בשבת הזאת תישרף לך כל המשפחה".

זריהן כפר באישום וטען כי עשה שימוש בחופש הביטוי המוקנה לו כדי לבטא את מחאתו וכאבו. לדבריו, הוא חש שוויס מסקרת את המלחמה בצורה מגמתית, מוטה ואף כזו שמסכנת את ביטחון המדינה וכי נוסח ההודעה ששלח לא עולה כדי איומים שלא כדין. עוד טען כי ההודעה המקורית ששלח לוויס ארוכה יותר מהמשפט שצוטט בכתב האישום, מוצג באופן מגמתי ומוציא אותה מההקשר המחאתי שלה.

"את בושה וחרפה"

השופט איתי הרמלין דחה את גרסת זריה וציין בין השאר כי קריאה פשוטה של המשפט שכתב הנאשם לויס: 'בשבת הזאת תישרף לך כל המשפחה' היא כאיום חמור בפגיעה בגופם של בני משפחתה של נמענת ההודעה עוד באותה השבת שבה נשלחה ההודעה. "כל אדם רגיל בנעליה של גב' ויס היה נבעַת מן הדברים. מכאן שהיסוד העובדתי של עבירת האיומים מתמלא… גם אם מאמצים את האפשרות שהעלה הנאשם בשלב מסוים שמדובר בלשון שבועה לשריפת המשפחה, הרי מדובר באיום נחרץ בפגיעה, ומתקיים היסוד העובדתי של העבירה".

השופט הרמלין ציין כי לאחר ההודעה המאיימת שלח זריהן לוויס הודעה קולית שבה אמר "וואלכ, את בושה וחרפה" וכן הודעות טקסט שבהן כתב "למה את לא משדרת" וכן "חצי מדינה עולה באש לא מתביישת".

עוד צוין על ידי השופט כי משמעות הרגילה של הדברים היא כה ברורה, שאין ספק שהנאשם היה מודע למשמעות זו בעת שכתב אותם. כלומר, לא ניתן לקבל את טענת הנאשם שלא רק שהתכוון למשמעות אחרת של הדברים ממשמעותם הפשוטה והמאיימת, אלא גם לא היה מודע כלל למשמעות הפשוטה והמאיימת.

"אינני מוצא כי כטענת ההגנה הנרמזת בסיכומים יש לפטור את הנאשם מאחריות למעשיו משום שבעת שעשה אותם היה נסער בשל המצב במדינה ובשל אי שביעות רצונו מן הסיקור החדשותי בטלוויזיה או בשל העובדה שגם בשידורי הטלוויזיה סערו הרוחות. בוודאי גם אינני רואה במעשי הנאשם משום מחאה לגיטימית שחופש הביטוי מונע להטיל בגינה אחריות פלילית", כתב השופט הרמלין בהכרעת הדין.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתי הרמלין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות