עשרות אלפי שקלים פיצוי לאשה טרנסג'נדרית בגלל פגיעה בפרטיות

ביהמ"ש פסק כ-35 אלף שקל פיצוי לאשה, בגין פגיעה בפרטיותה מצד הפעילה החברתית, נעמה ויצמן, שחשפה את פרטיה האישיים ברשתות החברתיות
רונן לוי |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

בית המשפט פסק לאחרונה פיצויים בסך 34,600 שקלים לתובעת, אשה טרנסג'נדרית, בגין פגיעה בפרטיותה מצד פעילה חברתית ומוכרת ברשתות החברתיות, נעמה ויצמן. הסוגייה המרכזית בתביעה עסקה בפרסום בלתי מורשה של פרטים אישיים בפייסבוק ובטוויטר, שנמשך על פני כמעט שנה.

לפני קצת יותר משנה, פרסמה ויצמן פוסט בפייסבוק תחת הכותרת "אייטום ראשוני! תביעה הוגשה הבוקר נגד סופר פארם כי רוקח אמר 'אתה' למישהו שהזדהה כאשה". הפוסט כלל את כתב התביעה שהגישה התובעת נגד סופר-פארם, ובו הופיעו פרטים אישיים כגון שם התובעת, כתובתה ומספר תעודת הזהות שלה. פרסום דומה פורסם גם בחשבון הטוויטר של הנתבעת, בו נוספה אמירה: "התחלנו רשמית.. בהצלחה שיהיה פה!".

למחרת, ביקשה התובעת מויצמן להסיר את הפוסט או לצנזר את הפרטים האישיים שלה, אך זו מחקה את הפרטים האישיים רק לאחר כ-17 שעות, ולא עשתה כן בטוויטר., אלא רק לאחר כשנה.

פרסום בתום לב?

התובעת טענה כי מדובר בפגיעה חמורה בפרטיותה, כאשר פרסום פרטיה האישיים ברשתות החברתיות גרם לה להשפלה, פחד ואיומים מצד משתמשים אחרים. בנוסף, הדגישה התובעת כי מדובר בהשלכות חמורות על שמה הטוב, בעיקר לאור היותה חלק מקהילה מוחלשת ומועדת לפגיעה, כמו הקהילה הטרנסג'נדרית.

מנגד, טענה ויצמן כי הפרסום נעשה בתום לב, וכי מדובר בזכות הציבור לדעת ובחופש הביטוי. לטענתה, לא הייתה כל מניעה חוקית לפרסם את כתב התביעה, ולא הייתה מודעות לפגיעה שיגרום הפרסום.

הרשם הבכיר מילאד תלחמי פסק כי אכן הייתה פגיעה בפרטיותה של התובעת, וכי הפרסום של פרטים אישיים, כולל מספר תעודת הזהות וכתובת המגורים, מהווה פגיעה חמורה בפרטיות, כפי שמוגדר בחוק הגנת הפרטיות.

השופט קבע כי הפרסום לא נעשה בתום לב, וכי התנהלותה של ויצמן, בעיקר בהמשך הפרסום בטוויטר, מעידה על חוסר רגישות וזלזול כלפי תחושותיה של התובעת. "פרסום שמה, כתובת מגוריה ומספר הת"ז של התובעת פגעו בפרטיותה בשלוותה ובתחושת הביטחון האישי שלה," קבע השופט תלחמי. עוד הוסיף כי "מדובר באמירה המעידה על זלזול וחוסר רגישות כלפי תחושות התובעת והפגיעה בפרטיותה", נכתב בפסק הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות