חנק את בת הזוג כי לא רצה "שתעשה רעש לשכנים"

ביהמ"ש גזר על הגבר, שהורשע בתקיפת האישה, עונש של 3 חודשי עבודות שירות, קנס וכן פיצוי של 2,000 שקלים לקורבן העבירה
גילי סיוון-כהן |
אלימות במשפחה גבר אישה מכה תוקף תקיפה
אילוסטרציה envato

גבר שלא היה מעוניין שהשכנים ישמעו את בכייה של בת זוגו לאחר שהקניט אותה על משקל גופה, חנק אותה. בית המשפט גזר עליו באחרונה עונש של 3 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שרות וכן תשלום פיצוי לאשה בסך של 2,000 שקלים וקנס בסך 500 שקלים.

מעובדות כתב האישום עלה כי הנאשם ביקש מהמתלוננת להכין לו ארוחת בוקר. בעוד המתלוננת מכינה לנאשם ארוחת בוקר, צחק עליה כי היא שמנה ואמר לה "תראי את השומן שיש לך בבטן, איזה שמנה את, אני לא נמשך אליך, אני לא נמשך לשמנות". בהמשך לאמור, המתלוננת בכתה וסירבה להכין לנאשם את ארוחת הבוקר. הנאשם אשר חשש כי שכנים ישמעו את הבכי של המתלוננת, סתם לה את הפה ואת האף. כתוצאה מכך, המתלוננת לא נשמה מספר שניות והשתוללה. או אז, הנאשם עזב אותה וטרק את חלונות הבית בחוזקה כדי שהשכנים לא ישמעו את הבכי של המתלוננת.

המתלוננת תיארה מערכת יחסים תוקפנית ואלימה ובעלת מאפיינים שונים – פיזית, מילולית, רגשית, כלכלית ומינית. לדבריה, מטלות הבית וגידול בתם המשותפת היו על כתפיה כאשר הנאשם לא תרם דבר. המתלוננת תיארה כי הנאשם פעל בהתאם לצרכיו ורצונותיו בלבד, תוך ביטול מוחלט של רצונותיה וצרכיה. לדבריה, הנאשם נהג להתנצל לאחר כל אירוע אלימות ולהבטיח כי ישתנה, דבר אשר הקשה על עזיבתה. המתלוננת תיארה כי בהמשך האלימות החריפה ועל כן החליטה לעזוב ולהתגרש. המתלוננת מסרה כי עד היום היא חוששת שהנאשם עלול לנקום בה על כך.

תלונת שווא?

הנאשם טען שמדובר בתלונת שווא והוא רק ענה לה בדיבור פוגעני ושלל כל אלימות מצדו והתקיפה המתוארת בכתב האישום הינה פרי דמיונה של המתלוננת. הודאתו ניתנה בבית המשפט משיקולים משפטיים ולצורך סיום ההליך. הוא גם האשים את המתלוננת הן באלימות והן בקונפליקטים שנוצרו ביניהם.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי מעשיו של הנאשם לוו באמירות מכוערות של אלימות מילולית בלתי נסבלת והמשיכו בסתימת פיה ואפה של המתלוננת. כל זאת על מנת ששכנים לא ישמעו על מעשיו. "הישנותן של תופעות אלימות חידדו את הצורך בהתייחסות ובענישה מחמירה כלפי הנוקטים באלימות בית המשפט עמד על החשיבות העליונה של מיגור תופעת האלימות נגד נשים על ידי בני זוגן", כתב השופט ביאלין אלעזר.

עוד הוסיף השופט: "מעשי התקיפה של הנאשם באו לידי ביטוי בהפעלת כוח כלפי המתלוננת על ידי כך שסתם לה את הפה ואת האף. כתוצאה מכך המתלוננת לא יכלה לנשום למשך מספר שניות. גם אם אירוע האלימות לא נמנה ברף הגבוה של מעשי האלימות, הרי שלא יכול להיות חולק על הפגיעה בנפשה ובכבודה של המתלוננת. מדובר במעשים שבוודאי יותירו צלקת בנפשו של כל נפגע עבירה ומן הסתם גם אצל המתלוננת".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלעזר ביאלין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות