30 חודשי מאסר לנער שדקר נער אחר בחזהו בשל ויכוח סתמי

ביהמ"ש סירב להתחשב בגילו הצעיר של הנאשם ואף ציין כי "הכתיב למעשה את גזר דינו" ובנסיבות אלו "יש להגן על הציבור מפניו ולכלוא אותו לתקופה ממושכת"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

נער, עדיין לא בן 17, הצליח לצבור מגיל 14, צבר של עבירות פליליות שלא היו מביישות עבריין מבוגר, בין השאר מדובר בעבירות רכוש רבות, איומים ואלימות בהן דקירת את חברו, נער אחר בחזהו בשל סיכסוך. שופטת בית המשפט לנוער, גזרה עליו באחרונה שנתיים וחצי מאסר בפועל לאחר שקבעה כי "לא ניתן לדבר על "סיכויי שיקום". "הנאשם הכתיב למעשה את גזר דינו, שכן ברור כי בנסיבות אלה, יש להגן על הציבור מפניו ולכלוא אותו לתקופה ממושכת", כתבה השופטת בגזר הדין.

המדובר במספר תיקים שצורפו יחדיו, והמדובר במגוון עבירות אותן החל לבצע בהיותו צעיר כבן ארבע עשרה. המקרה הראשון בו היה מעורב אירע בשנת 2021 אז איים על מתלונן באמצעות שוקר חשמלי. בהמשך ביצע עבירות רכוש רבות בשנת 2023 ואת עבירת האלימות החמורה מכל ביצע בחודש אפריל 2024, בגינה הוא עצור עד היום.

האירוע המתואר בכתב האישום, הוא קשה וחמור כאשר הנער דקר את חברו בסכין תוך כדי ויכוח שהתפתח ביניהם בשל ענין עלום כלשהוא. מדובר היה בדקירה עמוקה, לרוחב בטנו של המתלונן, קטין אף הוא. אם לא די בכך, גם לאחר שהמתלונן הצליח להימלט, הוא דלק אחריו ולאחר דין ודברים נמלט מהמקום מבלי להגיש לו עזרה.

הודה במיוחס לו

ב"כ הנאשם טען כי מרשו הודה במיוחס לו ואף ללא הסדר, זאת נוכח העובדה כי קורבן העבירה היה חבר שלו. תחושתו של הנאשם קשה – שכן לא הייתה לו כוונה לפגוע בצורה כזו במתלונן. הוא לא צפה שזו תהיה התוצאה של המעשה שלו. הוא לקח אחריות מלאה והתבייש במעשיו. עוד טען הסנגור, כי לעתים צעירים מבצעים עבירות מחוסר הבנה, ואין להחמיר איתם בפעם הראשונה.

השופטת שרון עצמון הלוי, לא קיבלה את דברי הסנגור והחליטה להחמיר בעונשו של הנער וכאמור גזרה עליו שנתיים וחצי מאסר בפועל וכן תשלום פיצוי של 8,000 שקלים לקורבן העבירה. "האלימות בה נקט הנאשם בתיק זה מהווה חלק מתופעת האלימות שפשתה ברחובותינו. למרבה הצער, אנו פוגשים באלימות בכל מקום ותופעה זו רק הולכת ומתגברת. רבות נכתב בגנות האלימות ובצורך להרתיע מפני יישוב סכסוכים בדרך אלימה", כתבה השופטת.

עוד הוסיפה: "נתון מדאיג נוסף טמון בעובדה שפלוני ביצע את עבירת האלימות הקשה תוך כדי הליך משפטי תלוי ועומד, ולאחר שניתן צו להשמתו במעון "נווה חורש", כניסיון אחרון להצילו. נראה כי דבריי בדיון נפלו על אוזניים אטומות, הדאגות שהביע אביו לא נכנסו לליבו, ההליך המשפטי ומעורבות החוק בחייו לא הרתיעו אותו. ימים ספורים אחרי הדיון בו הוטל הצו, ביצע את העבירה החמורה מכולן. אטימות זו מאפיינת גם את גישתו של הנאשם לעבירות ואת עמדתו כלפי נפגעי העבירה. לאור כל האמור לעיל, הנזקים שגרם הנאשם במעשיו, כמו כן לאור ריבוי גורמי הסיכון, העדר אופק שיקומי והצורך להגן על הציבור מפני התנהגותו הרעה של הנאשם, הגעתי לכלל מסקנה כי יש להרשיעו, להטיל עונש מאסר משמעותי וענישה נלווית בכללה גם פיצוי משמעותי למתלונן".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרון עצמון-הלוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות