תבע את מגדלת הכלבים: "מכרה לי כלב עם מום"

בתביעה, בגובה 35 אלף שקלים, טוען תושב השרון כי האישה ממנה רכב את הכלב הפרה את ההסכם עמו לאחר שהתברר שהכלב צריך לעבור ניתוח. מה קבע ביהמ"ש?
גילי סיוון-כהן |
כלב מסוג שיבה אינו. צילום: envato

תושב השרון רכש כלב מתוך כי הכלב בריא ויכול להזדווג ולהשתתף בתחרויות, אך בפועל גילה שמדובר בכלב עם אשכים טמירים שיש צורך גם לסרס אותו כדי למנוע מחלת סרטן אפשרית. הוא תבע את מגדלת הכלבים ממנה קנה אותו ובית המשפט הורה לה לפצות אותו בכ-8,000 שקלים, כולל הוצאות משפט.

בתיק ייחודי שהגיע לבית המשפט לתביעות קטנות בנוף הגליל-נצרת, נלחם גל סופר, תושב רעננה, למען זכויותיו בעקבות רכישת גור כלבים גזעי מגזע שיבה אינו ממגדלת הכלבים אינה שצ'ור, תושבת מגדל העמק. הסוגייה המרכזית שהובילה לתביעה הייתה כי הכלב נולד עם מום מולד באשכים, מה שהוביל לתביעה לפיצוי כספי על סך 34,853 שקל.

המקרה החל כאשר סופר רכש גור כלבים גזעי מסוג שיבה אינו, עבור בתו בת ה-8 מהנתבעת. על פי ההסכם בין הצדדים, הוא שילם 11,000 שקלים עבור הכלב. לאחר מספר ימים לקח את הגור לבדיקה אצל וטרינר, שם התגלה כי לכלב יש אשכים טמירים – מצב שבו האשכים לא נמצאים בשק האשכים והם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות כולל סיכון לסרטן.

הקונה פנה מיד לנתבעת, אשר ניסתה להרגיע את המצב וטענה כי התופעה עשויה להשתפר עם הזמן. אך המצב לא השתנה. הווטרינרים השונים שפנה אליהם במהלך התקופה קבעו כי יש לבצע ניתוח סירוס לכלב. לטענתו, הוא הוטעה על ידי הנתבעת, שהבטיחה כי הכלב בריא וכשיר להרבעה ולתחרויות ודרש החזר כספי מלא על רכישת הכלב ופיצוי על הניתוח ועל עוגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו.

תופעה קיימת

הנתבעת טענה מנגד כי האשכים היו "במקום" בזמן הרכישה וכי התנהגותו של הקונה כלפי הכלב יכלה לגרום לטראומה שהובילה למום. בנוסף, טענה כי הוא חתם על סעיף בהסכם שבו מצוין כי הכלב נבדק והמצב משביע את רצונו.

הרשם מרט דורפמן, לא קיבל את טענת המגדלת ופסק כי הנתבעת אחראית למום המולד של הכלב וקבע כי היא הציגה מצג שווא כשאמרה שהאשכים "במקום". עוד קבע הרשם כי הנתבעת, בהיותה מגדלת כלבים מקצועית, יודעת או לפחות הייתה אמורה לדעת, על קיומה של תופעה אצל כלבים שעלולים להיוולד עם אשכים טמירים.

לדבריו, אילו רצתה לפטור את עצמה מאחריות כלפי הקונה למום כזה אצל הכלב, היה על הנתבעת לציין מפורשות בהסכם כי "מיקום האשכים מתאים לגילו של הכלב ולא ניתן לדעת את המשך ההתפתחות של האשכים" או ניסוח אחר בסגנון דומה, וזאת כדי שהקונה יבין בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי לא ניתן לדעת מה יהיה מצב האשכים כשהכלב יגדל. עם זאת, הוא דחה את הדרישה לפיצוי עבור הכלב עצמו, כי בחוק הישראלי בעלי חיים אינם זכאים לפיצויים כספיים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות