אישום נגד שוטר יס"מ: היכה מפגין באלה

השוטר, ששימר מפקד צוות בהפגנה שהתקיימה במרץ 2022 סמוך לביהמ"ש העליון, תועד מכה את אחד המוחים ברגליו. ע"פ כתב האישום הוא נהג באלימות במקרים נוספים
רונן לוי |
הפגנה בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל, דצמבר 2020 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

כתב אישום בגין תקיפה נגד שוטר יס"מ, שתועד מכה מפגין עם אלה בזמן מחאה נגד המשטרה בעקבות אירועי מותו של הנער אהוביה סנדק.

מכתב האישום עלה כי השוטר שימש מפקד צוות בהפגנה שהתקיימה ב-6 במרץ 2022, סמוך לבית המשפט העליון בירושלים. "לאחר שניתנה הוראת פיזור, פינה השוטר יחד עם שוטרים אחרים את המפגינים אשר חסמו בגופם כלי רכב נוסעים. בתום הפינוי עבר השוטר ליד תחנת אוטובוס, הורה לאזרחים שהפגינו קודם לכן להתפנות. בעוד האזרחים התרחקו מהמקום, הכה השוטר באמצעות אלה את אחד האזרחים ברגליו ואדם נוסף".

העדר סמכות

אזרח נוסף שראה את המתרחש, דב מורל, ניגש אל השוטר ושאל לשמו. בכתב אישום צוין כי "בתגובה, השוטר כה אותו באמצעות האלה בפלג גופו התחתון בהיעדר סמכות".

באירוע נוסף שהתרחש חודש וחצי לאחר מכן, התרחשו הפרות סדר בהר הבית, במהלכן נזרקו אבנים אל עבר כוחות המשטרה שהיו במקום. בכתב האישום צוין כי במהלך הטיפול המשטרתי באירוע, הדף השוטר נער שהיה במקום, שירק עליו בתגובה. "במקום לעצור מיד את הנער, החל השוטר להכותו, חבט בו באמצעות אלה, הכה בו בידיו ובעט בו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות