הלקוח תמיד צודק? לא אצל בעלי העסק הזה

לביהמ"ש השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד האחים עמית ואוהד רובשקין, בעלים ומנהלים של "השולחן הראשון שלי" ולפיו הם מכרו רהיטים אך לא סיפקו אותם
דניאל בן חמו |
בעל חברת רהיטים מואשם בהעלמת מס
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד האחים עמית רובשקין ואוהד רובשקין, בעלים ומנהלים של עסק לממכר רהיטים ("השולחן הראשון שלי"), בגין ביצוע בצוותא של עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, תקיפה ואיומים כלפי לקוחותיהם, עבירות לפי חוק הגנת הצרכן ועבירות מס.

לפי כתב האישום, בין השנים 2016 – 2020 היה עמית רובשקין הבעלים והמנהל של עסק לממכר רהיטים בתל אביב שפעל תחת שמות שונים, בין השאר השולחן הראשון שלי, MY FIRST TABLE, HOME TABLE DESIGN, DESIGN TABLE, FURNITURE MARKET. במהלך התקופה חבר אליו אחיו, אוהד רובשקין, כשותף בעסק.

האחים, בעצמם או באמצעות עובדי החנות, הציעו לקהל הרחב, באמצעות פרסומים ברשת, ובפייסבוק בפרט, לרכוש רהיטים באיכות גבוהה במחיר נמוך. השניים הציגו מצגי שווא של עסק הפועל כדין, בין היתר תוך שימוש במסמכים כוזבים הנחזים להיות חשבוניות או "הזמנות", תוך מתן הסברים כוזבים ללקוחות למחיר הנמוך, ואף הציגו ללקוחות תמונות שנלקחו מאתר אינטרנט של ספקים אחרים. את התמורה מלקוחותיהם דרשו מראש ובמזומן או ב"ביט", כשבפועל, לא הייתה בכוונתם או ביכולתם לספק את הרהיטים שהוזמנו.

שיטת מצליח

כשהלקוחות ביקשו לקבל את הרהיטים או את כספם בחזרה, השניים התעלמו מהפניות, או הבטיחו הבטחות שווא לאספקה במועד מאוחר יותר, או סיפקו רהיטים שאינם הרהיטים שהוזמנו, או סיפקו רהיטים משומשים. היקף התמורה שהתקבלה במרמה עומדת על לפחות 250,670 שקלים. בנוסף, לפי כתב האישום, בכמה מקרים האחים אף נקטו באלימות, קללות ואיומים כלפי לקוחות שבאו להתלונן ולנסות לקבל חזרה את כספם.

עוד לפי כתב האישום, האחים ניהלו את העסק ב"שחור", מבלי שהודיעו על תחילת העיסוק לרשויות המס, מבלי שניהלו ספרי חשבונות, מבלי לדווח על הכנסותיהם בהיקף של לא פחות מ-2.7 מיליון שקלים, ומבלי לשלם מיסים כלל.

לפי כתב האישום, הנסיבות המחמירות של ביצוע העבירות, נעוצות בבין היתר שיטתיות, בריבוי המעשים, ובהיקף של מאות אלפי שקלים מבלי שהנאשמים מדווחים על פתיחתו של העסק לרשויות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות