בגלל המחסור במקומות כליאה – שוחר עבריין שהורשע בתקיפה

קטטה אלימה במועדון הסתיימה ללא עונש מאסר בשל המחסור במקומות כליאה. במסגרת ההחלטה ציין השופט כי "בעקבות מצב החירום ניתן להסתפק בעבודות שירות
גילי סיוון-כהן |
צילום: פלאש 90

מצב החירום הכליאתי במדינת ישראל מוביל גם שופטים להמתיק בעונשם של נאשמים, כך היה במקרה של תושב הצפון, שהורשע בביצוע עבירה של פציעה כשהעבריין מזוין במהלך קטטה במועדון והשופט ערן בר אור התייחס בהחלטתו למצב החירום בארץ. "בתקופה הנוכחית, שעה שחומרת העבירה ונסיבותיה מאפשרים את ריצוי העונש בחלופת כליאה, יש לתת משקל של ממש למצב החירום הכליאתי ולאפשר לנאשם לרצות את עונשו בעבודות שירות", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום המתוקן בו הודה הנאשם, הנאשם ואדם נוסף עמדו בחניון מחוץ למועדון, שם המתלונן קילל את הנאשם. האירוע הסלים לדחיפות הדדיות, המתלונן נפל וקם על רגליו, ואז הנאשם הכה אותו באגרופים. לאחר מכן, המתלונן קילל את הנאשם וזה חזר והיכה בו עם חפץ מספר פעמים. כתוצאה מהתקיפה, המתלונן סבל מפריקה ושבר בידו, קרע בעור התוף, שטף דם מסביב לעין ופציעות נוספות.

התביעה טענה כי למרות שהמתלונן היה תחת השפעת אלכוהול וקילל את הנאשם, היה על הנאשם לעזוב את המקום ולא לתקוף. היא ציינה כי פציעה באמצעות חפץ היא עבירה חמורה שיש להחמיר בענישתה, והמליצה על 16 חודשי מאסר בפועל ופיצוי למתלונן. מנגד הסנגורית ציינה כי מרשה נעדר עבר פלילי, וכי התביעה אינה יודעת מה טיבו של החפץ שבו השתמש הנאשם, ולכן לא ניתן לראות בו נשק קר. ההגנה הדגישה כי הנאשם הביע צער וחרטה על מעשיו, וכי יש לשקול ענישה של עבודות שירות.

מצב חירום

השופט ערן בר אור שציטט מגזר דין אחר בו צוין כי אין להתיר לאיש לפגוע בזכות לחיים ולשלמות הגוף, ויש להחמיר בעבירות אלימות ולמרות שטיבו המדויק של החפץ אינו ידוע, השימוש בו להכות את המתלונן מעיד על חומרת המעשה, אולם החליט להתחשב בו גם בשל המלצת שירות המבחן והעובדה כי זו העבירה הראשונה של הנאשם אך גם בשל המצב הכליאתי וגזר עליו 9 חודשי עבודות ופיצוי למתלונן 7,000 שקלים.

"מדיווחים שונים בתקופה האחרונה, עולה כי בעקבות מצב החירום הכליאתי והמצוקה שנוצרה בעקבות המחסור במקומות כליאה, נאלצו שלטונות שב"ס להורות על שחרור עצורים ואסירים, שחלקם אף אסירים ביטחוניים שהיו מעורבים בפשעים חמורים בעת המלחמה", כתב השופט בגזר הדין.

עוד הוסיף: "שקלתי באם בנסיבות תיק זה, ראוי שהעונש שייגזר על הנאשם ירוצה בעבודות שירות או בכליאה ממשית, והגעתי לכלל מסקנה כי לאור נסיבות המקרה, נתוניו של הנאשם ומצב החירום הכליאתי השורר במדינת ישראל, יש להורות כי מאסרו של הנאשם יבוצע בדרך של עבודות שירות, וזאת לצד ענישה משמעותית צופה פני עתיד ותשלום פיצויים למתלונן".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות