אישום: הבריחו 330 קילו קוקאין מקוסטה ריקה

9 נאשמים עומדים לדין בגין אחד הניסיונות הגדולים בישראל לייבוא סמים, המוערכים במיליוני שקלים. מיוחסת להם גם הלבנת הון של כ-65 מיליון שקל
רונן לוי |

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגש כתב אישום בגין יבוא לארץ מקוסטה ריקה קוקאין במשקל כולל של למעלה מ-330 ק"ג והלבנת הון בסך של כ-65 מיליון שקלים. מדובר בייבוא סמים חסר תקדים בהיקפו, ששווים מוערך במיליוני שקלים.

כתב האישום הוגש נגד 9 נאשמים, חמישה מהם בעבירות יבוא וסחר בסמים, ארבעה נוספים, בני משפחה אחת, מואשמים בעבירות הלבנת הון.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עורכי הדין מרדית שיבאן פרקל ומתן מיטל מפרקליטות מחוז ת"א, הנאשם אסי מוש מהרצליה קשר קשר עם הנאשמים האחרים ובמסגרת הקשר, בשתי הזדמנויות שונות, יבאו סמים מסוכנים מסוג קוקאין במשקל של 323 ק"ג וכן 3 ק"ג סם מסוכן מסוג מתאמפטמין, באמצעות הסלקתם ברהיטים שמגיעים באוניה. לאחר מכן, הנאשם 1 סחר בסמים בכמות של 92 ק"ג והחזיק שלא לצריכה עצמית יחד עם אחר סמים מסוכנים במשקל של כ-16 ק"ג קוקאין.

עבירות מס במיליוני שקלים

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם 1 ביצע עבירות מס בסך של כ-20 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה ממכירה וסחר בסמים מסוכנים מסוג קוקאין, לאחר שלא דיווח על הכנסותיו ולא שילם מיסים לרשויות המס, ועבירות הלבנת הון, באמצעות בני משפחתו, הנאשמים 6 -9 בכתב האישום, בהיקף של כ-64 מיליון שקלים. בני משפחתו מואשמים בהלבנת הון בהיקף של כ-42 מיליון שקלים.

על מנת להסוות ולהסתיר את הכנסותיו ואת רכושו, פתח הנאשם חשבונות בנק על שמם של הנאשמים האחרים שהינם כאמור בני משפחתו, אשר רכשו עבורו נכסי נדל"ן, השכירו נכסים, ניהלו כספים, כל זאת במטרה להסתיר את הזכויות של הנאשם ברכוש.

הנאשמים – אסי מוש, סער פיליבי, שי כוכב, אלי מלכה ואיב אסולין, מואשמים כל אחד לפי חלקו בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, יבוא סמים מסוכנים מסוג קוקאין במשקל כולל של למעלה מ-300 ק"ג, סחר בסמים מסוכנים במשקל של 92 ק"ג. אסי מוש ובני משפחתו דליה מוש, אלון מוש, בנימין מוש ויעל הדרי, מואשמים כל אחד לפי חלקו בעבירות הלבנת הון בהיקף של כ-65 מיליון שקלים, ועבירות מס ומע"מ במיליוני שקלים.

בקשה לחילוט

התיק נחקר על ידי ימ"ר י"ם בשיתוף עם יחידת יהלום של רשות המיסים ויחידת החקירות של המכס. הפרקליטות מבקשת לעצור חמישה נאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשת המעצר צוין, כי מעשיהם של הנאשמים מצביעים על המסוכנות הרבה הנשקפת מהם. מדובר בייבוא סמים בכמויות אדירות ויוצאות דופן, אשר יש בהם כדי להעיד על מידת המעורבות שלהם בעולם הסמים והסכנה הכללית הנשקפת מהם לציבור כלל. מדובר בהתארגנות מסודרת, מתוחכמת, שיטתית וארוכת טווח, באמצעותה הצליחו הנאשמים לייבא לישראל סמים במשקל עצום בשתי הזדמנויות.

בנוסף, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכושם של הנאשמים, בסך כולל של כ-40 מיליון שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות