נעצר על ידי המשטרה כי צעק באמהרית: "אפילו לא הבינו מה הוא אומר"

ביהמ"ש מתח ביקורת על המשטרה שעצרה החשוד על בסיס תלונות שכנים: "לא יעלה על הדעת כי אדם המקים קולו בבית ייעצר מבלי שתוכן הדברים ידוע"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לא להאמין: תושב הצפון, נעצר על ידי המשטרה רק בגלל שהרים את קולו בביתו באמהרית ומבלי שהשוטרים ידעו בכלל מה הוא אמר. השוטרים שלא האמינו לבנו שתירגם את דברי האם החליטו לבקש את מעצרו בחמישה ימים בגין איומים ובית המשפט שיחרר אותו ללא כל תנאי תוך מתיחת ביקורת על המשטרה. ״לא יעלה על הדעת כי אדם המרים קולו בביתו ייעצר מבלי שתוכנם של הדברים ידוע״, כתב השופט בהחלטתו.

הכל החל בסוף השבוע כאשר נעצר אדם, בן העדה האתיופית, לאחר שהתקבל דיווח משכניו ששמעו צעקות באמהרית, השוטרים הגיעו לביתו והוא נלקח לחקירה בחשד שאיים על אשתו לאחר ויכוח שהתפתח ביניהם.

מותר לצעוק

בתום החקירה הוחלט על כליאתו של החשוד והבאתו לבית משפט להארכת מעצר. בדיון השופט תהה על מה מבוסס החשד ונציג המשטרה ענה כי השכנים שמעו צעקות באמהרית, הזעיקו את המשטרה. ״נגבתה עדות מאשתו אך היא תורגמה על ידי הבן ולכן אין לתת בה אמון. אנו מסתמכים אך ורק על הצעקות באמהרית״, אמר נציג המשטרה. הסנגור טען כי בהיעדר עבירה פלילית לא היה מקום להביא את החשוד לבית משפט ולעכב אותו וביקש לשחררו.

בסיכומו של דבר, בית המשפט קיבל את טענותיו של הסנגור ומתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "החשד נגד החשוד מתבסס אך ורק על כך ששכנים שמעו צעקות בשפה האמהרית. בכל הכבוד, אין מדובר בדברים המקימים חשד סביר לביצוע העבירה, לא יעלה על הדעת כי אדם המרים קולו בביתו ייעצר מבלי שתוכנם של הדברים ידוע".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות