ביהמ"ש: "הפרסומים נגד ד"ר אלרעי פרייס מהווים לשון הרע"

ביהמ"ש קיבל את התביעה שהגישה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות נגד מי שפרסמו נגדה שקרים במהלך תקופת הקורונה. היא תפוצה ב-145 אלף שקל
ד"ר שרון אלרעי פרייס. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי פרסומים בתקופת הקורונה ברשתות החברתיות נגד ד״ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ובני משפחתה, שנועדו לפגוע בשמה הטוב ולערער את אמון הציבור בפועלה, מהווים "לשון הרע" ואישר את כפל הפיצוי המקסימלי בחוק לשון הרע ללא הוכחת נזק, בסך של כ- 145,000 שקלים.

כזכור, הוגשה תביעת לשון הרע נגד יוספה ברק-תמיר בגין פרסומים ברשתות החברתיות פייסבוק ו-X (לשעבר טוויטר) נגד ד״ר שרון אלרעי פרייס ובני משפחתה בתקופת הקורונה, זאת במטרה מכוונת לפגוע בה עקב תפקידה הציבורי. בין היתר, פרסמה הנתבעת כי ילדיה של אלרעי-פרייס אינם מחוסנים, זאת תוך ציון פרטים אישיים של הקטינים ושימוש בכינויים שמטרתם ביזוי בני המשפחה.

להפציץ את המרחב הווירטואלי

בית משפט השלום קבע כי רצף הפרסומים נועד לפגוע בראש שירותי בריאות הציבור, ביושרתה ובמקצועיותה. בית המשפט קבע, כי הנתבעת עשתה שימוש בטקטיקה של "הפצצת" המרחב הווירטואלי בפרסומים חוזרים ונשנים אודות ד"ר אלרעי פרייס, שנפרסו על פני חודשים. "נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה, אשר לא דקדק בעובדות ולא טרח לבחון אותן לאשורן בטרם הפרסום".

עוד נקבע, כי לנתבעת לא עומדת הגנת תום לב, שכן "אין מדובר בביקורת עניינית, אלא בפרסומים המופנים כמעט כולם כלפי התובעת באופן אישי, תוך הפצת עובדות כזב בנוגע לחיסון ילדיה, הפצת ספקולציות וקונספירציות בנוגע למעורבותה לכאורה של התובעת בניגוד עניינים שאין להם כל עיגון עובדתי והנתבעת לא טרחה לבחון באם עיגון עובדתי זה קיים".

בנוסף קבע בית המשפט, כי פרסומי הכזב אודות התובעת המכהנת בתפקיד ציבורי נעשו מתוך כוונה ברורה לפגוע בתפקידה ובתפקודה למען הציבור, וכי "בכל חברה אנושית חפצת חיים קיים אינטרס ציבורי, כי אנשים הבוחרים לכהן במשרה ציבורית ולשאת בעול הציבורי, לא יהיו חשופים לפרסומי כזב המופצים לכל עבר וללא שליטה, בבחינת נשק לא קונבנציונאלי".

גם ערעור נדחה

בית משפט השלום פסק לטובת אלרעי פרייס פיצוי בסך של 143,566 שקלים, המהווה את כפל הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק לשון הרע, וכן תשלום הוצאות המשפט ושכ"ט עו"ד בסך של 16,500 שקלים. בנוסף, הוצא צו קבוע האוסר על הנתבעת לפרסם פרסומים כוזבים בעניינה של ד"ר אלרעי-פרייס, והורה לנתבעת להסיר אותם מחשבונותיה.

יוספה ברק תמיר ערערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, אשר דחה את כל טענותיה, קיבל את עמדת הפרקליטות , ואישר למעשה את הפיצוי שתשלם הנתבעת לד"ר אלרעי פרייס בסך של 143,566 שקלים כמו כן, חייב בית המשפט את ברק תמיר בהוצאות נוספות בסך של 10,000 שקלים.

בית המשפט המחוזי בת"א קבע, כי זהו המקרה שבו הפרסומים מהווים "לשון הרע" כמשמעותו בחוק לשון הרע, כי לא הוכחה טענת "אמת דיברתי", וכי הממצאים תומכים במסקנה המשפטית אליה הגיע בית המשפט קמא, ועל כן אין גם מקום להתערבותו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות