החשוד יישאר במעצר – כי אחיו משרת בעזה ולא יכול לחתום על ערבות

ביהמ"ש השלום בנתניה דן בעניינו של דר רחוב פוסט טראומתי שנאשם בגניבת 500 שקלים מסניף 'מקדונלדס' ולאחר קבלת חוו"ד הורה על שחרורו וביטול ההליך
גילי סיוון-כהן |
מעצר. ארכיון

בית משפט השלום בנתניה שחרר דר רחוב, שהואשם בכך שגנב 500 שקלים מסניף מקדונלדס אשר הובא בפני צו הבאה לאחר שלא התייצב לדיון בעניינו. כעת לאחר שהתביעה המשטרתית קיבלה חוות דעת בעניינו הוחלט שם לחזור מכתב האישום.

על פי כתב האישום, הגיע הנאשם לסניף "מקדונלדס" בנתניה, נכנס לפס הקופה ודרש בצעקות מהקופאית לפתוח את הקופה. הקופאית נבהלה ופתחה לנאשם את הקופה. הנאשם נטל מהקופה 500 שקלים במזומן ונמלט מהמקום בעקבות המקרה יחסו לו עבירת גניבה.

הנאשם עצמו נקרא לדיונים להליך משפטי אך לא התייצב ועל כן הוצא צו הבאה ולאחר שנעצר הובא לבית משפט השלום בנתניה, שם הוברר כי הנאשם שירת כ-6 שנים בשלל תפקידים בצבא וכתוצאה מכך סובל מפוסט טראומה. במסגרת ההליך המשפטי, הוצע לשחרר את הנאשם בתמורה לערבות צד ג', אך ציין הנאשם כי האדם היחיד שהוא בקשר איתו הוא אחיו אשר משרת כעת בעזה במסגרת המלחמה ולא יכול לסייע.

"גרמתי נזק מתוך מצוקה"

הנאשם הציג בפני השופט טיעונים לכך שהוא חייב כספים שאין לו מאין לשלם אותם: "יש לי כמה תיקים, גרמתי נזק מתוך מצוקה. אני עובד כמוכר בשדה התעופה, אני מפרנס את הבית", כך אמר והסנגור הוסיף כי הנאשם חתם על זימון על ידי השוטר אך לא קיבל העתק מכתב האישום אלא בעל פה: "גם במועדים אחרים שקיבל עוד שני זימונים, התבלבל בין הדיונים ולא ידע לאן להגיע, הוא לא יודע מה המספר שלו", אמר הסנגור.

בית משפט השלום בנתניה על שחרורו של הנאשם וזאת בתנאי שיחתום על ערבות עצמית וערבות צד ג' בסכום כולל של כ-6,000 שקלים עוד צוין בדברי ההחלטה כי ככל והנאשם לא יעמוד בתנאים שנקבעו ייעצר וישלח להסתכלות פסיכיאטרית מחוזית אשר תיתן חוות דעת פסיכיאטרית, כעבור שבוע כשהתקבלה חוות הדעת, החליטו שם לחזור מכתב האישום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות