נדחתה תביעת לשון הרע נגד ד"ר אלרעי-פרייס

ראש שרותי בריאות הציבור נתבעה ע"י רופאים שהשתתפו בסרטם של אורלי וגיא וכונה על ידה "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים". הם משכו התביעה בהמלצת ביהמ"ש
דניאל בן חמו |
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור מגיעה לדיון בתביעת דיבה בביהמ"ש, אוקטובר 2021, צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט השלום בתל אביב ,אבי שליו, דחה היום (יום א') את תביעת הדיבה שהוגשה נגד ד"ר שרון אלרועי-פרייס ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. התובעים שמשכו את התביעה הם רופאים אשר השתתפו בסרטם של אורלי וגיא וד"ר פרייס כינתה אותם בקבוצת ווטסאפ בה חברים 250 רופאים, "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים". בתום דיון בתביעה, המליץ ביהמ"ש לתובעים למשוך את תביעתם והם נעתרו לו. "לא נותר לבית המשפט אלא להביע תקווה כי השיח בין גורמי המקצוע האמונים על המאבק במגפת הקורונה יהיה שיח מקצועי, ענייני ומכבד", כתב השופט בהחלטתו.

על פי התביעה, ארבעת התובעים התראיינו בסרט עיתונאי-דוקומנטרי אשר בו הובעה ביקורת על פעילות הממשלה, בטיפול במשבר הקורונה. התובעים הביעו את עמדתם המקצועית בסרט זה, המבוססת על הניסיון שרכשו ועל עבודתם המקצועית.

בעקבות הסרט, פרסמה ד"ר אלרעי פרייס, הודעה במסגרת קבוצה ביישומון וואטסאפ אשר בה חברים למעלה מ-250 רופאים בזו הלשון ביחס למשתתפי הסרט: "מותר לחשוב אחרת, מותר להעביר ביקורת. אבל כמי שחווה את זה בחודשים האחרונים מקרוב – אין עבודה מקצועית, עניינית, במטרה לתרום לבריאות הציבור ולסייע במלחמה במגיפה. יש ריצה לתקשורת ולוועדות בכנסת ומעל כל עץ רענו כדי להתנגח. לרוב בלי נתונים. בלי אמת. בלי לבדוק אפילו. אלא עם סיסמאות שאיו מאחוריהם כלום. ולא באמת מועילות אלא רק תורמות לפגיעה באמון הציבור שאתה כ"כ מזעזע ממנה. וכשכירים באגוד רופאי בריאות הציבור משתתפים כמהלך פנדמיה שמאיימת על כולנו כסרט של מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים, שכל מטרתו לערער את אמון הציבור, נדרש לעצור ולעשות חשבון נפש עמוק״.

"השמיצה והפיצה שקרים"

בתביעה ציינו התובעים כי ההודעה, מתחילתה ועד סופה רוויה בהשמצות שקריות עליהם. החמורות שבהן הן האמירות כי התובעים הם ״מכחישי קורונה״ ו״מתנגדי חיסונים״.

לטענת הרופאים מדובר היה בתיוגים רדודים ואמירות אשר מבזות, משפילות ושמות ללעג את תפקידם, את השכלתם האקדמית, את ניסיונם ואת מקצועיותם של התובעים.

לדיון שהתקיים היום (יום א') בבית המשפט הגיעה ד״ר אלרועי פרייס עם מאבטח שהוצמד לה בעקבות האיומים לאחר הדיון התובעים הסכימו למשוך את התביעה.

השופט שליו כתב בהחלטתו כי ״התובעים הבהירו כי אינם מכחישי קורונה ואינם מתנגדי חיסונים. בית המשפט הציע לצדדים לצאת בהצהרה משותפת על כוונה לנהל שיח מקצועי מכבד ואמוני. ככל הנראה מחשש שייעשה שימוש לרעה בהצעה זו, לא הצליחו הצדדים להגיע לעמק השווה. לא נותר לבית המשפט אלא להביע תקווה כי השיח בין גורמי המקצוע האמונים על המאבק במגפת הקורונה יהיה שיח מקצועי, ענייני ומכבד. לא נותר לי אלא לדחות את התביעה. לקחתי בחשבון את העובדה כי התובעים נענו לבקשת בית המשפט ובסופו של יום לא נדרשה הנתבעת להגיש כתב הגנה".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי שליו

____________________________________________________________

עו"ד אופיר פרל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות