יוספה ברק תפצה את ד"ר שרון אלרעי-פרייס

ביהמ"ש קיבל את התביעה שהוגשה וקבע כי ראש שירותי בריאות הציבור תפוצה ב-145 אלף שקל ותמחק הפרסומים: "הפיצה ספקולציות וקונספירציות"
אייל חן |
ד"ר שרון אלרעי פרייס. צילום: ויקיפדיה

שופטת בית משפט השלום בבת-ים, רונית אופיר, קבעה כי אשת יחסי הציבור, יוספה ברק טמיר, פרסמה פרסומים שקריים אודות ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ועל בני משפחתה, במטרה לפגוע בשמה הטוב ולערער את אמון הציבור בפועלה. בית המשפט פסק כי טמיר תפצה את ד"ר אלרעי-פרייס בסכום של כ-145 אלף שקלים וכן תשלם את הוצאות התביעה. כמו כן הוציא ביהמ"ש צו קבוע האוסר על הנאשמת לפרסם פרסומים כוזבים בעלי אופי דומה ומורה לה להסיר את הפרסומים בגינם נתבעה.

התביעה עסקה בשורת פרסומים (כ-12 במספר) אותם פרסמה הנאשמת בחשבונותיה ברשתות החברתיות אודות אלרעי-פרייס, בין דצמבר 2021 לינואר 2022, פרסומים אלו היו חלק ממסכת פרסומים ענפה אותה פרסמה הנתבעת ביחס לראש שירותי בריאות הציבור ולמשפחתה במטרה מכוונת לפגוע בה עקב תפקידה הציבורי. בין היתר פרסמה הנאשמת כי ילדיה של אלרעי-פרייס אינם מחוסנים, זאת תוך ציון פרטים אישיים של הקטינים ושימוש בכינויים שמטרתם ביזוי בני המשפחה.

בית המשפט קיבל את טענות הפרקליטות וקבע כי רצף הפרסומים נועד לפגוע בראש שירותי בריאות הציבור, ביושרתה ובמקצועיותה, וקבע כי הנתבעת עשתה שימוש בטקטיקה של "הפצצת" המרחב הוירטואלי בפרסומים חוזרים ונשנים אודות התובעת, שנפרסו על פני חודשים. "נשקה היה המקלדת, לשונה המושחזת ודמיונה הפורה, אשר לא דקדק בעובדות ולא טרח לבחון אותן לאשורן בטרם הפרסום". כמו כן לקח ביהמ"ש בחשבון את הפצת שמו של בנה הקטין של ראש שירותי בריאות הציבור ברבים תוך פגיעה בפרטיותו.

פרסומי כזה על עובדי ציבור

השופטת אופיר קבעה כי לנתבעת לא עומדת הגנת תום לב, שכן "אין מדובר בביקורת עניינית, אלא בפרסומים המופנים כמעט כולם כלפי התובעת באופן אישי, תוך הפצת עובדות כזב בנוגע לחיסון ילדיה, הפצת ספקולציות וקונספירציות בנוגע למעורבותה לכאורה של התובעת בניגוד עניינים שאין להם כל עיגון עובדתי והנתבעת לא טרחה לבחון באם עיגון עובדתי זה קיים".

ביחס לתפקידה של ד"ר אלרעי-פרייס, ציינה השופטת אופיר כי "בנסיבות ענייננו, עובדת היותה של התובעת דמות ציבורית יש בה לטעמי כדי להחמיר עם הנתבעת. פרסומי הכזב אודות התובעת המכהנת בתפקיד ציבורי נעשו מתוך כוונה ברורה לפגוע בתפקידה ובתפקודה למען הציבור" והוסיפה "בכל חברה אנושית חפצת חיים קיים אינטרס ציבורי, כי אנשים הבוחרים לכהן במשרה ציבורית ולשאת בעול הציבורי, לא יהיו חשופים לפרסומי כזב המופצים לכל עבר וללא שליטה, בבחינת נשק לא קונבנציונאלי".

בהמשך לאמור, נפסק לטובת אלרעי פרייס פיצוי בגובה כ-145 אלף שקלים, המהווה את כפל הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק וכן תשלום הוצאות המשפט. בנוסף, הוצא צו קבוע האוסר על הנתבעת לפרסם פרסומים כוזבים הנוגעים למצבו החיסוני שלבנה של ד"ר אלרעי-פרייס, אוסר את פרסומם של הפרסומים שהוזכרו בתביעה ומורה לנתבעת להסיר אותם מחשבונותיה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת רונית אופיר


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות