שנתיים וחצי מאסר בעקבות ירי באוויר

ביהמ"ש גזר את העונש על סנד עראבי, בן 26 ממג'ד אל כרום, לאחר הרשעתו בביצוע עבירות נשק וירי באוויר. במסגרת ההליך חולט הרכב ממנו בוצע הירי
רונן לוי |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שנתיים וחצי מאסר בפועל הוטלו על סנד עראבי, בן 26 ממג'ד אל כרום, שהורשע בבית המשפט בביצוע עבירות נשק וירי באוויר, במסגרת תיק פלילי שהתנהל בפני השופט אמיר טובי בבית המשפט המחוזי. בית המשפט גם הורה לחלט את רכבו של הנאשם שממנו ירה.

על פי כתב האישום, בערב האירוע, נהג עראבי ברכבו מסוג מזדה, כאשר לצידו ישב מוחמד שחאדה. במהלך הנסיעה, נשא עראבי אקדח חצי אוטומטי עם מחסנית תואמת ותחמושת, ללא רשות על פי דין. בהגיעם למוקד רפואי ברחוב אבן סינא במג'ד אל כרום, ירה עראבי מספר יריות באוויר, באישור מוחמד. לאחר מכן, המשיכו בנסיעה וירו שוב מספר יריות באוויר, עד שנעצרו על ידי המשטרה.

במהלך המשפט, הודה עראבי בעבירות נשק וירי מנשק חם, כאשר תסקיר שירות המבחן העלה כי עראבי, שגדל במשפחה מרובת בעיות, לקח אחריות על מעשיו אך מתקשה לזהות את דפוסי חשיבתו שהובילו לביצוע העבירות. כמו כן, צוין כי הנאשם התמודד עם בעיות סמים מגיל 16 אך נגמל מאז מעצרו.

מצב חירום לאומי

התביעה, ציינה את חומרת העבירות וביקשה להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל. מנגד, הסנגור ביקש להקל בעונש בשל נסיבות חייו הקשות של עראבי, וביקש לשקול עונש של עבודות שירות במקום מאסר בפועל .

השופט אמיר טובי שהדגיש את הצורך בהרתעת הרבים במקרים של עבירות נשק וירי במרחב הציבורי, במיוחד לאור העלייה במקרי הרצח במגזר הערבי. השופט קבע כי "עבירות הנשק מצויות על סדר יומו של בית משפט זה דרך שגרה… המצב הגיע לכדי מצב חירום לאומי. על רקע זה ניכרת בפסיקה מגמה של הקשחת מדיניות הענישה בעבירות נשק תוך מתן משקל מרכזי לשיקול של הרתעת הכלל" .

בנוסף, השופט ציין כי "בית משפט זה עמד פעמים רבות על הצורך בהטלת ענישה מחמירה ומרתיעה לשם מיגור עבירות הנשק אשר הפכו זה מכבר ל'מכת מדינה' של ממש".

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אמיר טובי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות