יהונתן פולק נאשם בהסתה ב'הארץ': "למוטט את האפרטהייד"

לבית משפט השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד פולק בגין עבירות של הסתה לאלימות בדברים שפרסם בטור באתר עיתון "הארץ" ובנאום שנשא לפני 4 שנים
דניאל בן חמו |
בית עיתון "הארץ" ברחוב שוקן בת"א. צילום: ויקיפידה

לבית משפט השלום בת"א הוגש כתב אישום נגד יהונתן פולק, תושב ת"א כבן 42, בגין עבירות של הסתה לאלימות בדברים שפרסם בטור באתר עיתון "הארץ" ובנאום שנשא בפני קהל בת"א.

בכתב האישום, צויין כי לפני כארבע שנים, בעת שעבד כמעצב בעיתון "הארץ", פרסם פולק טור במהדורה הדיגיטלית של העיתון, תחת הכותרת "שוב אני הולך לכלא", ובו כתב דברים המהווים קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח ועידוד למעשי אלימות, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות. וכך כתב, בין היתר:

"כדי להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי, יהיה על מיעוט האזרחים הישראלים היהודים שמעוניינים בכך, להצביע על זכויות היתר שלהם ולהיות מוכנים לשלם את מחיר הוויתור עליהן. מרד במשטר מתנהל כבר שנים בדמותה של ההתנגדות הפלסטינית, והמחיר שמשלמים חבריה הוא עצום. כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל. כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

"הצטרפו אל ילדי האבנים"

בחלוף מספר שעות הוריד עורך באתר, שלא על דעת הנאשם פולק, את המילים "ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה".

באישום השני נאמר, כי שנה לאחר מכן נאם פולק במועדון "צוותא" בת"א, בפני קהל של עשרות אנשים, בכנס בו זכה בפרס מטעם תנועת "יש גבול". פולק הוצג ע"י מעניקת הפרס כאחד ממקימי "אנרכיסטים נגד הגדר" ודובר ועדת התיאום של ההתנגדות העממית. בנאום, שהועלה גם ליוטיוב, אמר שוב פולק דברים המהווים קריאה לעשיית מעשה אלימות או דברי שבח ועידוד למעשי אלימות, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות.

בין היתר, אמר: "כשלבנים בדרום אפריקה התנגדו לאפרטהייד, הם לא עשו זאת כנציגי החברה המתנחלת המבקשים לתקן אותה, או לשפר אותה או להציל אותה. הם הצטרפו כמיעוט ל-NC, חלקם אפילו אחז בנשק ולמאבק למיטוט משטר האפרטהייד והקולוניאליזם. ואותו דבר גם כאן בפלסטין. כדי להצטרף באמת למאבק להפלת האפרטהייד הישראלי, מעט המתנחלים היהודים שמעוניינים בכך, יהיו חייבים לצאת נגד מהות המשטר הקולוניאליסטי… אנחנו חייבים לחפש ולמצוא את דרכנו לתוך תנועת השחרור הפלסטינית".

בהמשך אמר פולק: "כדי להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי, יהיה על המיעוט שלנו, המתנחלים היהודים שמעוניינים להצטרף למאבק הפלסטיני, לוותר על השאיפה לצבוע את המאבק בצבעים שהם נוחים לחברה הישראלית ולהחליף אותה, את השאיפה הזאת, בהצטרפות אמיתית, בפועל, למאבק השחרור של הפלסטינים תחת הנהגתם. מה שנדרש מאיתנו הוא לחצות את הקווים ולצעוד לצידם של ילדי האבנים ובקבוקי התבערה נגד הדיכוי וחוסר הצדק. בין אם בביתא, בבאב אל עמוד או כמה קילומטרים מפה ביפו, כשהמשטרה והמתנחלים משתוללים שם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות