מאבק ההורים על גורל ילדיהם: "האם הסיתה נגד האב"

על רקע ניכור הורי, הורה ביהמ"ש המחוזי מרכז להוציא את הילדים מחזקתה של האם ולהעבירם לידי האב: "ההסתה עלולה להמשיך ביתר שאת"
גילי סיוון-כהן |
ניכור הורי - אילוסטרציה
אילוסטרציה

פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי מרכז, מצייר תמונה כואבת ומורכבת של מאבקי משמורת בין הורים וההשפעה על ילדיהם. הרכב השופטים דן בערעור של האם, כנגד החלטת בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה, שהעניקה את המשמורת העיקרית על שלושת ילדיה לאב. בית המשפט דחה את ערעור האם ואף הורה לה לשלם לאב 7,500 שקלים הוצאות משפט.

בני הזוג נישאו בשנת 2008 ונולדו להם ארבעה ילדים. המחלוקת בין ההורים החלה בשנת 2022, כאשר הגיש האב תביעה למשמורת משותפת וחלוקת זמני שהות שווים. בפסק הדין שניתן בינואר 2024, קבעה השופטת שי מבית המשפט לענייני משפחה כי האחריות ההורית על הילדה תהא בידי האם, בעוד האחריות על שאר הילדים תהא בידי האב. ההחלטה כללה הסדרי שהות תחת פיקוח עבור הילדים עם האם.

נזק עצום

במהלך ההליכים, התגלה חשש להסתרה מצד האם, שלטענת הרשויות גרם לנתק בין הילדה לאביה וחשש לנתק דומה עם הילדים האחרים. בעקבות זאת, הוכרזו הילדים כקטינים נזקקים, והם הועברו לטיפול במרכזים חינוכיים שונים.

השופטת ורדה פלאוט התייחסה בהחלטתה לחשיבות שיתוף הפעולה בין ההורים: "יש לראות בחומרה את התנהלותה של המערערת המתעלמת מהחלטות והוראות בית משפט קמא ועושה דין לעצמה." עוד הוסיפה השופטת על החשש להסתרה: "החשד כי במקביל האם ממשיכה להסית כנגד האב עד כדי שינוי כל כך קיצוני בעמדתה של א. מעלה חשש כי ההסתה עלולה להמשיך וביתר שאת ולגרום לנזק עצום עבור הילדים".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ורדה פלאוט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות