אישומים על הסתה ברשת: "היסטוריה שלא תישכח"

הפרקליטות הגישה 2 כתבי אישום נגד תושבי ישראל שהסיתו לטרור בפרסומים ברשתות החברתיות והביעו הזדהות עם חמאס: "שה' ישמור על המהפכנים"
רונן לוי |
תומכי חמאס. צילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום שני כתבי אישום נוספים נגד תושבי מדינת ישראל אשר במעשיהם ובדבריהם הסיתו לטרור והביעו הזדהות עם ארגון טרור.

כמו כן, הפרקליטות ביקשה מבתי המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-38 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

כתב האישום הראשון הוגש ע"י פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד חסנין רמאנה, תושב ירושלים כבן 18, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותם ברא"ס, הוא נאשם בגין מספר פרסומים של דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, שבשילוב התוכן והנסיבות, ישנה אפשרות ממשית שיביא לעשיית טרור.

"היסטוריה שלא תישכח, מעבר לקווים נכנסות פלוגותינו!! מטווח אפס שוחטים ולא אכפת לנו", כתב רמאנה ב-7 באוקטובר בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו, עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". מספר ימים לאחר מכן כתב: ""אלו שנלחמים בדרכו של אללה, ג'יהאד מלחמתי, קונים את חיי העולם הבא ומי שנלחם בדרכו של אללה, ג'יהאד מלחמתי, ומת או נפצע – יקבל שכר עצום". הנאשם צירף לפוסט תיוג ציבורי עם כינוי המלחמה שניתן ע"י ארגון חמאס – "#שיטפון אל-אקצא" – וזאת במטרה להגדיל את החשיפה שלו.

"עזה שלנו בדם שלה נלחמת"

כתב האישום השני הוגש ע"י פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד עבד אלרחמאן שרבאתי, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אמיר דראושה, מפורטים מספר פרסומים מסיתים שפרסם הנאשם בחשבונות הפייסבוק והווטסאפ שלו.

באחד מהם, שפורסם עם פרוץ המלחמה, נראה סמל התנועה המאוחדת לתנועות הפלסטיניות, קטעים של אנשי חמאס בזמן שהם מתאמנים, יורים טילים, נלחמים, משתלטים על טנקים ישראלים ואף אחד מהם מנופף דגל פלסטין על הטנק.

ברקע הסרטון ניתן לשמוע שיר שמילותיו בערבית הן: "עזה שלנו בדם שלה נלחמת, שאלוהים ישמור על המהפכנים, על האקצה שלנו אין משא ומתן, נצית את הכיבוש, עזה שלנו בדם שלה נלחמת, שאלוהים ישמור על המהפכנים, על האקצה שלנו אין משא ומתן, נצית את הכיבוש, הנחישות שלנו, אבירות, נחישות חזקה". באותו היום פרסם סרטון נוסף אשר בו נראה שייח' מוחמד חסנאת אומר בערבית: "תפתחו להם את הגבולות, באלוהים הם יעשו בבגי ביהודים, באלוהים הם יעשו כמו בבגי ביהודים" (בבגי הוא כינוי למשחק מלחמה במסגרתו על השחקנים לפעול כדי להשיג נשק ולהרוג את יתר השחקנים במשחק).


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות