הוסגר לישראל נאשם בעבירות מרמה וזיוף

הנאשם, שהועמד לדין בשנת 2014 על עבירות חמורות בהיקף של מיליוני שקלים, נמלט מהארץ לגיאורגיה, שם נעצר כבר באוגוסט 2021
גילי סיוון-כהן |
הונאה מטוס הסגרה

נאשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר ושימוש במסמך מזויף משנת 2014 נמלט מהארץ לגאורגיה והוסגר לישראל.

ראשיתה של החקירה בתחילת שנת 2014 בעקבות קבלת תלונה ממתלונן על כך שבמסגרת קשרים עסקיים בין השניים פנה החשוד למתלונן וביקש הלוואה לצורך השקעה במכרז בסחורה( אלכוהול) שהוחרמה ממס וזאת על בסיס מסמכים שונים, אשר החשוד הציג למתלונן על מנת לבסס את גרסתו והצורך לקבלת הלוואה.

בנסיבות אלו המתלונן נענה לבקשת החשוד והעביר לרשותו סכום של מעל 3 מיליון שקלים. לאחר מספר חודשים, כאשר המתלונן ראה כי העסקה לא יוצאת לפועל וחשש לכספו, הוא פנה לחשוד והחשוד הציג למתלונן מסמכים ומצג כי העסקה מתעכבת. לאחר שכספו לא הוחזר לו פנה המתלונן לרשויות ומצא כי המכרז לא קיים ועל כך הוגשה תלונתו.

נמלט מאימת הדין

בסיום החקירה הועבר התיק לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום, בשלב מסוים עזב החשוד את הארץ לגאורגיה על מנת להימלט מאימת הדין.

לאחר הגשת כתב אישום על ידי פרקליטות הוחלט לבקש על הכרזתו של החשוד כדרוש לצורך העמדתו לדין. החשוד, היום בן 54, נעצר בגאורגיה בחודש אוגוסט 2021 ושהה בתנאי המעצר במשך כ 3 שנים, כאשר במקביל הוגשה על ידי פרקליטות המדינה בקשה להסגרתו לישראל ,לשם כך התנהלו מספר דיונים בבתי משפט בגאורגיה, בסיומם אושרה הסגרתו לארץ.

נציגי משטרת ישראל הגיעו לגאורגיה, ובסיוע נציג משטרת ישראל במדינות הבלקן הביאו אותו ארצה. עם נחיתתו היום יובא החשוד לבית המשפט בתל אביב להמשך הליך המשפטי נגדו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות