האישה תזכה לפיצויים מהאקס – דרך העסק שבבעלותו

בני הזוג הציגו את עצמם בפני הקהילה העסקית כנשואים, אף שלא היו כך. במקביל הבטיח הגבר לאישה ביטחון כלכלי, אך כשגילתה על בגידותיו יצאה למלחמה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה: envato

פרשה משפטית יוצאת דופן נפתרה לאחרונה בפסק דין שמפתיע במקוריותו, כאשר בת זוגו של איש עסקים תזכה לפיצויים מוגדלים, אך לא ממנו ישירות אלא דרך העסק שבבעלותו, בו עבדה בתפקיד סמלי.

הסכסוך החל בין גבר בן 70 ואישה בת 50, שניהלו מערכת יחסים כאילו היו נשואים. האישה, שהתאלמנה ונותרה עם חובות כבדים, הכירה את הגבר דרך אתר היכרויות והתאהבה בו. הגבר, איש עסקים מצליח, הבטיח לה ביטחון כלכלי וניהל עימה אורח חיים מפואר.

לטענתה, בתחילת הקשר, הבטיח הגבר לאישה להינשא לה ואף הציג אותה כאשתו. אולם, לאחר כשנתיים של זוגיות מושלמת, הוא דרש שתחתום על הסכם ממון, בו התחייב לממן את מחסורה ולשלם לה 5,000 שקלים בחודש. בנוסף, הוסכם כי אם יזום את הפרידה ביניהם, ישלם לה 90 אלף שקלים נוספים.

פער כלכלי עצום

לאחר חמש שנים של חיים משותפים, החל הגבר לזעוף וליזום מריבות, ונודע לאישה כי הוא בוגד בה עם צעירה. כשהתגלתה הבגידה, ניסו השניים להמשיך את הקשר, אך לאחר כשנה, הבינה האישה כי הגבר ממשיך לבגוד בה.

הוא אף החל לבטל את התשלומים החודשיים והגביר את הלחץ על האישה לעזוב את עבודתה ואת ביתם המשותף.
האישה הגישה תביעה לאכיפת הסכם הממון. במסגרת התביעה, נדרש הגבר לשלם לאישה 90 אלף שקלים בגין הפרידה שיזם, ו-90 אלף שקלים נוספים בשל הפסקת התשלומים החודשיים. בנוסף, הוגשה תביעה למזונות אישה ומזונות משקמים, בשל הפער הכלכלי המשמעותי בין הצדדים.

לאחר מאבק משפטי ממושך, הגיעו הצדדים להסכמה: זכויותיה של האישה יגולמו כזכויות פרישה מהעסק שבבעלותו של הגבר, והיא תבטל את כל תביעותיה מתחום המשפחה. ההסכמה הזו מאפשרת לאישה לקבל את הפיצויים המגיעים לה, מבלי לפגוע ישירות בהכנסותיו של הגבר מהעסק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות