הסדר טיעון מקל: עדי מזרחי נידון ל-16 שנות מאסר

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון המקל עם עדי מזרחי, שהורשע ברצח יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון וגזר עליו 16 שנות מאסר: "קושי ראייתי"
דניאל בן חמו |
עדי מזרחי, הנאשם ברצח יורי וולקוב על מעבר חציה בחולון. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט יוסי טופף, קיבלו ברוב דעות את הסדר הטיעון המקל, אליו הגיעה הפרקליטות עם עדי מזרחי, תושב חולון, שהורשע ברצח באדישות של יורי וולקוב במעבר חציה בחולון לעיני אשתו ילנה וגזרו עליו 16 שנות מאסר בפועל ופיצוי בסך 180 אלף שקלים למשפחת וולקוב וכן קנס בסך 30 אלף שקלים.

כזכור, על פי כתב האישום המקורי, צעדו יורי וולקוב ז״ל ובת זוגתו ילנה באחד מהרחובות הראשיים בחולון. בעודם חוצים מעבר חצייה באור ירוק, הגיע מזרחי למקום רכוב על אופנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום. משהבחינה ילנה, כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, צילמה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר.

מזרחי, שהבחין שצולם על ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין המנוח במתרחש הגיע למקום ושאל את מזרחי "מה קרה? מה קרה?". המנוח נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע.

קושי ראייתי

בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עמו את המנוח בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום כשהוא רוכב על אופנועו במהירות. בעקבות האירוע המנוח צעד מספר צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבי"ח תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו של וולקוב כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב.

במהלך המשפט מזרחי הכחיש את המיוחס לו ומאחר והיו קשיים ראייתים בהוכחה שאכן הדקירה גרמה למותו הסכימו בפרקליטות להסתפק בסעיף מופחת של רצח באדישות ו-16 שנות מאסר. אחרי הרשעתו של מזרחי בשבוע שעבר, הפרקליטה כהאן מור אמרה בטיעונים לעונש כי משפחת המנוח נתנה את אישורה להסדר.

"הטעם העיקרי להסדר הטיעון הוא נזק משמעותי וממשי בראיות – שנגרם כאשר המנוח הטיפול הרפואי שקיבל המנוח בזירת האירוע ובאמבולנס ובבית החולים גרמו לכך שהיום קשה לומר בוודאות שהיינו רוצים לגבי מנגנון המוות. לכן כל צד שיקלל את סיכוניו והגענו להסדר", אמרה עו"ד כהאן.

השופט עודד מאור דעת המיעוט שהתנגד להסדר כתב: "לקרוא ולא להאמין. הנאשם הִפִּיל חִתָּתוֹ על ילנה. ברגע שילנה לא נענתה לדרישתו האלימה הוסיף הנאשם לחסום את דרכה בכוחניות ובעזות מצח. הנאשם קיבל הקלה והתחשבות בתמורה להודייתו. להתחשבות זכאים גם ילנה, משפחת המנוח והציבור כולו. יש להעביר מסר בלתי מתפשר כלפי האלימות ברחובות. הציבור זכאי להגנת בית המשפט ולהרתעה שיש בכוחה לעמוד נגד בריונים המטילים אימה, הפוגעים בסדר הציבורי, בגוף האדם והגורמים למותם של אזרחים מן השורה.

רצח באדישות

נטילת חיי אדם היא העבירה החמורה ביותר בספר החוקים של כל חברה אנושית. "לא תרצח", הדיבר השישי בעשרת הדיברות, הוא האיסור הראשון שבין אדם לחברו והוא מדגיש את קדושת החיים. בעניין זה יוטעם למעלה מהצורך שהצדדים פנו וביקשו להרשיע את הנאשם בעבירה שכינו "רצח באדישות".

לדברי השופט מאור, זהו ביטוי שיש בו מחשבה אפריורית (שגויה) המוזילה את עוצמת חומרתה של העבירה, ואין זו כוונת המחוקק, שהתכוון דווקא לרומם את עבירת ההמתה מתוך אדישות לעבירת הרצח. שינוי ערכי זה מחדד את קדושת החיים ומקרב את חומרת היסוד הנפשי של אדישות לחומרת היסוד הנפשי של כוונה. מצוות המחוקק היא להחמיר עם הרוצח, שאינו כבר "הורג", וכך עלינו לנהוג.

השופט מאור הוסיף: "הקלוּת, המהירות ושוויון הנפש שבה אדם נוטל את חייו של אחר מעוררת סלידה ושאת נפש. מאחורי המנוח ניצבת משפחה הנאלצת לאסוף את שברי חייה. אירוע סתמי, כמעט חסר משמעות וחשיבות אלמלא המעשה הנפשע שנלווה לו, הביא לקריעת המארג המשפחתי ולקריסת בסיס חייה של המשפחה. ואת הקריסה אי אפשר לתקן או לאחות".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עודד מאור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות