בגלל אלימות כלכלית: חובות בגובה 3 מיליון נמחקו

ביהמ"ש הורה על מחיקת החובות לאישה, שנפלה קורבן לאלימות כלכלית מצידו של בעלה שגם סיבך אותה בחובות: "הייתי כמו בובה והוא משך בחוטים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

לאחר שנים רבות בהן אישה היתה נתונה לאלימות פיזית וכלכלית, מצד בעלה לשעבר, התברר שהוא גם סיבך אותה בחובות של מיליוני שקלים ללא ידיעתה, כעת לאחר עדותה בה ציינה בין השאר: "הייתי כמו בובה, והוא משך בחוטים", בית המשפט מחק את חובותיה בסך 3 מיליון שקלים.

המדובר בבני זוג, שתוך כדי הליך חדלות פירעון שהוכרז, החלו בהליכי גירושין, לאחר שנים ארוכות בהן האישה הייתה נתונה לאלימות מסוגים שונים מצד בעלה – פיזית, נפשית וכלכלית. בין היתר, הוא אילץ אותה לחתום על משכנתא לבית ורשם על שמה בית עסק והחתים אותה על מאות המחאות שחילק בלי שהיא בכלל ידעה לאן זה הולך והכל תחת איומים מפורשים ושליטה מלאה שלו על כל צעד שלה בבית ובחוץ.

בתחילת ההליך כשהם עוד היו ביחד, האישה חששה לדבר ולא ידעה בכלל שהיא נמצאת בסיטואציה של אלימות כלכלית, גם בית המשפט התרשם כך וכלל לא עלתה הסוגייה של אלימות כלכלית ונקבע שהחובות נוצרו בחוסר תום לב בהליך מאוחד, כשהחובות שלהם ביחד היו כ-29 מיליון שקלים, כאשר מתוכן 3 מיליון שקלים חובות שלה, זאת בנוסף ל-80 אלף שקלים חובות שהיו רק כתוצאה מקנס מנהלי שהוטל עליה ממשרד הכלכלה, אחרי שלכאורה לא שילמה פנסיות לעובדים בעסק שלה, שהיא כלל לא הייתה מודעת לקיומו.

צו שיקום

בשלב הזה באת כוחה ניסתה להוכיח לממונה על חדלות פירעון, לנאמנת על תיק חדלות הפירעון ולבסוף גם לבית המשפט שהחובות שלה נוצרו אך ורק בגלל הכפייה של בעלה לשעבר והאיומים כלפיה שתשתף פעולה עם התנהלותו הנכלולית. אחרי שהאישה כבר הבינה מה עבר עליה, היא אמרה כאמור "הייתי כמו בובה, והוא משך בחוטים".

היא פירטה את הסיפור הקשה של חייה בבית המשפט בחיפה שדן בתיק חדלות הפירעון, ולאחר שהממונה על חדלות פירעון והנאמנת הסכימו לבקשת השופטת להותיר לה את ההחלטה, החליטה השופטת על מתן צו שיקום כלכלי במסגרתו ניתן לאישה צו הפטר לאלתר מחובותיה על רקע המציאות הקשה שהיא הייתה בה תחת אלימות כלכלית ונפשית, תוך שהיא מורה לה להשתתף בתוכנית להכשרה כלכלית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות