גנב הרכב חשף בחקירה: "התכוונתי לדרוס חיילים"

ביהמ"ש האריך את מעצרו של החשוד ב-8 ימים לאור המסוכנות הנשקפת ממנו: "החשוד הצהיר על כוונתו לעשות שימוש ברכב למטרת טרור"
אייל חן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

גנב רכב בן 53 מאל בירה, הפתיע את השוטרים שעצרו אותו, כאשר אמר להם כי התכוון לבצע פיגוע ולדרוס חיילים. הוא הובא להארכת מעצר בבית המשפט ושם הוארך מעצרו ב-8 ימים כאשר השופט הדגיש כי נוספת למסוכנות הנשקפת מאת החשוד והיא הצהרתו על כוונתו לעשות שימוש ברכב למטרת טרור על מנת לבצע פיגוע ולדרוס חיילים.

השבוע בשעת לילה בוצעה פעולה כנגד גנבי רכב שגונבים רכבים ישראלים ומעבירים אותם לשטחי הרשות. בסביבות השעה 05:00 הגיע טיוטה קורולה שנגנב מתל אביב והרכב עלה על דוקרנים, הנהג פרץ את החסימה והחל המלטות לשטחי הרשות. הניידת המשטרתית החלה במרדף תוך הפעלת צ'קלקות וכריזה בעברית וערבית. בשלב זה הנהג מנגח את הניידת מספר פעמים עד שנעצר. בחקירתו מסר החשוד שהוא הגיע כי הוא רצה לדרוס חיילים. הוא מסר שלקח מונית לתל אביב ושם פרץ לרכב ולאחר התייעצות עם הפרקליטות שביקשה להזהיר אותו בגין עבירת טרור.

סכנה ממשית לציבור

הסנגור טען מנגד כי מרשו, אמר דברים שאין להם אחיזה במציאות מבחינת הכוונות." הדברים סותרים את העובדות בשטח. מי שמגיע לעשות פיגוע להגיע לתל אביב נתפס ברכב גנוב במחסום בשטחים אז זה סותר גם את הטענה". אמר הסנגור.

השופט גיל גבאי שהאריך את מעצרו ב-8 ימים ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. "החשוד מסר בחקירתו כי גנב את הרכב לבדו, וכי התכוון לעשות שימוש ברכב לצורך ביצוע פיגוע דריסת חיילים. לגרסת החשוד בכל הנוגע לכוונות טרור חיזוק מסוים במסמך שהועבר לעיוני", כתב השופט גבאי.

עוד הוסיף: "המעשים המיוחסים לחשוד מקימים עילת מעצר של מסוכנות. בהתאם לפסיקה עדכנית של בית המשפט המחוזי, די בעבירת שב"ח כדי להצדיק מעצר, בוודאי כאשר לעבירה זאת נלווית עבירה חמורה של גניבת רכב וכן בריחה משוטרים באופן אשר סיכן משתמשי דרך בענינו של החשוד, מצטרפת עובדה נוספת למסוכנות הנשקפת מאת החשוד והיא הצהרת החשוד על כוונתו לעשות שימוש ברכב למטרת טרור על מנת לבצע פיגוע ולדרוס חיילים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות