בית המשפט: ההסדר בין עיריית טבריה וארגון נכי הפוליו הוגן וראוי

המחוזי בנצרת נתן תוקף של פס"ד לפשרה שהושגה בתביעה ייצוגית: העירייה תנגיש את תחנות האוטובוס ותפעל לקיים אירועים למען אנשים בעלי מוגבלויות
גילי סיוון-כהן |
עיריית טבריה. צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בנצרת נתן תוקף להסדר פשרה שהושג בתובענה ייצוגית שהגיש ארגון נכי הפוליו בישראל נגד עיריית טבריה. ההסדר כולל התחייבות העירייה להנגיש את כל תחנות האוטובוס בעיר תוך שנתיים, ולהקצות משרדים ולקיים אירועים למען אנשים עם מוגבלויות. השופט עאטף עיילבוני קבע כי ההסדר הוא ראוי, הוגן וסביר.

ההליך החל ביוני 2017, כאשר ארגון נכי הפוליו, ביקש לאשר תובענה ייצוגית נגד עיריית טבריה. נטען כי העירייה לא מנגישה מספיק את מערך התחבורה הציבורית בשטחה עבור הנכים, תושבי העיר והמבקרים בה. במרץ האחרון, בית המשפט אישר לנהל את התביעה כתובענה ייצוגית, אך צמצם את דרישת הפיצוי לנזק לא כספי בגין פגיעה באוטונומיה בלבד. בעקבות כך, הצדדים ניהלו משא ומתן, במסגרתו התחייבה העירייה, להשקיע גם בתחומים נוספים לרווחת הנכים, כולל הקצאת חצי מיליון שקל להקמת גן ילדים מונגש.

בחודש ינואר, הוגשה הבקשה לאישור הסדר הפשרה, בו העירייה התחייבה לבצע תחזוקה שוטפת לכל 300 תחנות האוטובוס בעיר, ולהשלים את הנגשתן תוך 24 חודשים אם יימצאו תחנות שאינן מונגשות. ההסדר גם כולל הקצאת משרדים נגישים למשך חמש שנים, וקיום לפחות שישה אירועים שנתיים באצטדיון הספורט או באולם התרבות העירוני לטובת אנשים עם מוגבלויות. לא התקבלו התנגדויות להצעת ההסדר, שפורסמה בעיתונות.

הסדר הוגן וסביר

השופט עיילבוני כתב בפסק דינו כי ההסדר שגובש הוא ראוי, הוגן וסביר, ועונה על מטרות החוק. הוא ציין שההסדר מאפשר סיום מהיר ויעיל של המחלוקת, ומאזן בין אינטרס ההנגשה לנכים ומגבלות תקציב העירייה. ההסדר מהווה גם הצהרה חשובה של העירייה על מחויבותה להנגשת התחבורה הציבורית לנכים.

השופט הוסיף שהקצאת המשרדים וקיום האירועים לטובת הנכים הם צעדים ראויים, שישפרו את נגישותם למידע רלוונטי ויסייעו במיצוי זכויותיהם. לאור זאת, אישר השופט את הסדר הפשרה על כל חלקיו, ופסק גמול בסך 415 אלף שקל לארגון נכי הפוליו ולבא-כוחו. העירייה נדרשה לפרסם את עיקרי ההסדר בעיתונות תוך חודש.

________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עילבוני עאטף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות