200 שעות של"צ ופסילת רישיון של 18 חודשים לנהג שיכור בן 21

אף שבדמו של הנהג הצעיר נמצאה כמות אלכוהול גבוהה פי 8 מהמותר בחוק, התחשב ביהמ"ש בנסיבותיו האישיות ובהליך השיקום המשמעותי שעבר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

נהג צעיר בן 21, שנמצא אשם בנהיגה בשכרות וגרימת תאונה קשה, נידון ל-200 שעות שירות לקהילה ופסילת רישיון למשך 18 חודשים. השופטת צפורה משה מבית המשפט לתעבורה בבת-ים התחשבה במקרה המיוחד של הנאשם והעדיפה גישה שיקומית על פני עונש מאסר בפועל.

בתאונה שאירעה באוגוסט 2020, נהג הנאשם ברחוב הגדוד העברי בתל אביב, התעלם מתמרור עצור והתנגש ברכב אחר בצומת עם רחוב צ'לנוב. הנהג השני סבל משברים באגן, בירך ובעמוד השדרה, ונוסע ברכבו של הנאשם נזקק גם הוא לטיפול רפואי.

בבדיקת ינשוף שנערכה לאחר התאונה, נמצא בגופו של הנאשם אלכוהול בכמות שמונה פעמים מהמותר לנהג חדש. הוא טען שלא חש בשכרות בעת הנהיגה, אך השוטרים ציינו שהוא התנדנד, לא הצליח במבחן אצבע לאף, ודיבורו היה לא ברור.

בעקבות הממצאים הוגש נגדו כתב אישום חמור שכלל נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, גרימת חבלה של ממש והתנהגות הגורמת נזק. הוא הודה בעבירות והופנה לשירות המבחן להכנת תסקיר. שירות המבחן ציין כי הנאשם מתמודד עם נסיבות חיים קשות ומנסה להשתקם. ההמלצה הייתה להטיל עליו שירות לתועלת הציבור (של"צ) ולא מאסר, כדי לסייע לו לשמור על אורח חיים תקין.

חומרת העבירה

בדיון לגבי העונש, התביעה הדגישה את חומרת הנהיגה בשכרות הגבוהה, ההתעלמות מתמרור העצור והחבלות הקשות שנגרמו. התביעה ציינה כי לנאשם יש שש הרשעות תעבורה קודמות ועבר פלילי בעבירות איומים וגניבה, וביקשה עונש מאסר של לפחות תשעה חודשים, פסילת רישיון לשלוש שנים, קנס ופיצוי לנפגע.

ההגנה טענה כי לנאשם אין עבירות קודמות של נהיגה בשכרות, ומאז התאונה עבר שיקום משמעותי, התחתן והפך לאב. ההגנה ביקשה להקל בעונשו ולהטיל עליו של"צ ופסילת רישיון קצרה משנה.

השופטת משה הכירה בחומרת הפגיעות שנגרמו בתאונה, אך ציינה שלא הוצגו ראיות על מצב הנפגע כיום, ולכן קבעה שמדובר בחבלות ברף הבינוני. היא הדגישה כי רשלנותו של הנאשם הייתה גבוהה, וכי נהג שיכור ביודעין, מה שמצדיק עונש מאסר בפועל. עם זאת, השופטת התרשמה כי הנאשם ביצע שינוי משמעותי בחייו לאחר התאונה, והשיג יציבות זוגית, משפחתית ותעסוקתית. היא סברה שהמקרה מצדיק העדפת השיקום על פני עונש מחמיר.

בסיכום, השופטת גזרה על הנאשם 200 שעות של"צ בבית אבות, פסילת רישיון ל-18 חודשים, קנס של 2,000 שקלים, פיצוי של 2,000 שקלים לנהג המעורב, מאסר ופסילה על תנאי, וצו מבחן לשנה.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת משה ציפורה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות