האם נפטרה מסרטן, מי מקרוביה זכאי לפיצוי בגין רשלנות?

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי בעלה ובתה הבכורה לא יוכלו להמשיך בתביעת הרשלנות הרפואית שהוגשה בעקבות מותה, ורק בנותיה הקטינות ימשיכו במאבק המשפטי
נעמה כהן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע לאחרונה כי האלמן ובתו הבכורה של אישה שנפטרה מסרטן לא יוכלו להמשיך בתביעת הרשלנות הרפואית שהוגשה בעקבות מותה. לעומת זאת, שתי בנותיה האחרות, שהיו קטינות בעת הגשת התביעה, יוכלו להמשיך במאבק המשפטי. בפסיקה שניתנה על ידי השופטת סיגל רסלר-זכאי, נקבע כי למרות שחלפו יותר מ-7 שנים מאז גילוי המחלה, התביעה לא התיישנה עבור הבנות הקטנות מאחר שהיו מתחת לגיל 18 בעת הגשת התביעה.

התובעים הם בעלה של המנוחה ושלוש בנותיהם, אשר טענו בכתב התביעה כי המנוחה פנתה פעמים רבות מאז 2013 בתלונות על כאבי בטן, חולשה וסחרחורות, אך רק בינואר 2015 עברה בדיקת אולטרסאונד במכון "מור" שאובחנה כתקינה. לפי טענות היורשים, גם בדיקת CT שנעשתה למנוחה ופוענחה כתקינה בוצעה ברשלנות, ורק בספטמבר 2015 אובחנה לבסוף כחולת סרטן השחלה, כאשר המחלה כבר התפשטה בגופה. לאחר ארבע שנות טיפולים, נפטרה המנוחה בסוף 2019.

תביעת הרשלנות הרפואית הוגשה בינואר 2023 נגד שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות, כאשר באוקטובר האחרון צורף גם מכון "מור" כנתבע נוסף בטענה לרשלנות. מכון "מור" טען כי התביעה נגדו התיישנה, שכן הוגשה תשע שנים לאחר הבדיקה ושמונה שנים לאחר גילוי המחלה. לעומת זאת, היורשים טענו שיש להתחיל את מרוץ ההתיישנות שנה אחרי גילוי המחלה, כך שהתביעה לא התיישנה.

מרוץ ההתיישנות

השופטת רסלר-זכאי דחתה את טענות היורשים, וציינה כי אין הצדקה להאריך את תקופת ההתיישנות ל-8 שנים, בהתחשב בכך שתקופת ההתיישנות שנקבעה היא 7 שנים. היא קבעה כי התביעה של המנוחה ויורשיה הבגירים – בעלה ובתה הבכורה – התיישנה. עם זאת, ביחס לבנות שהיו קטינות בעת הגשת התביעה, נקבע כי יש להן שנה נוספת לתבוע עד גיל 19. לפיכך, בתה האמצעית של המנוחה, שהייתה בת 18 במאי אשתקד, והבת הקטנה שעדיין קטינה, יוכלו להמשיך בתביעת הרשלנות הרפואית.

השופטת הורתה למכון "מור" להגיש כתב הגנה תוך 30 ימים, והצדדים יתבקשו להודיע האם הם מסכימים להעביר את הדיון בתיק לבית משפט השלום, בשל צמצום התובעים והקטנת הפיצוי הצפוי.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת זכאי רסלר סיגל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות