הונאת מס במקרקעין: לא דיווח על שומה של 800 אלף שקל

לפי כתב האישום שהוגש בעניינו של דוד ארביב, הוא רכש נכס בת"א תמורת 12 מיליון, אך בשל הצהרה כוזבת מטעמו חמק מתשלום מס בגובה 800 אלף שקל
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד דוד ארביב, אחיו של מפקד להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, לאחר שבשל הצהרה כוזבת התחמק מתשלום מס של 800 אלף שקלים.

מכתב האישום שהוגש עולה כי במהלך 2015 רכש ארביב נכס בת"א תמורת 12 מיליון שקלים. שומת מס הרכישה בגין עסקה זו עמדה על כ-860 אלף שקלים. מתוך הבנה כי רק נכס בו ישתמש למגורים, יזכה אותו בפטור חלקי ממס רכישה, הצהיר ארביב כי הנכס ישמש אותו למגורים.

בהסתמך על הצהרה כוזבת זו, קיבלה רשות המיסים את הבקשה. ושומת המס הועמדה על 660 אלף שקלים בלבד. בפועל עד למועד מכירת הנכס ב-2019, ארביב כלל לא התגורר בנכס אלא השכיר את הנכס לצד שלישי ובחלק מן הזמן עמד הנכס ללא שימוש.

ארביב אשר ידע בעת מועד הגשת הבקשה לפטור חלקי ממס שהנכס לא ישמש אותו למגורים, מסר הצהרה כוזבת על מנת להתחמק מתשלום של כ-800 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות