כ-3 שנות מאסר למתנחלים שתקפו פלסטינים בחווארה

השניים, רז חיים גרון וחנוך עקיבא רבין, מגבעת רונן, הורשעו כי תקפו בני משפחה פלסטינית בגרזן ואבנים תוך שהם קוראים "מוות לערבים"
רונן לוי |
תג מחיר, ארכיון. צילום: נאסר עשתייה, פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז גזר 3.5 שנות מאסר על חנוך עקיבא רבין בן 26 ו-3 שנות מאסר על רז חיים גרון, בן 22, תושבי גבעת רונן, לאחר שהורשעו בעבירות של פציעה ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני וכן חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני. באירוע שהתרחש לפני כשנה, השניים תקפו באמצעות גרזן ואבנים משפחה פלסטינית שעשתה קניות בסופר בעיירה חווארה וגרמו לפציעת בני המשפחה, וכן גרמו לנזק רב לרכבם ולרכבים נוספים בשטח חניון הסופר כל זאת תוך קריאות "מוות לערבים". בנוסף, ישלמו הנאשמים למשפחה שנפגעה פיצוי בסך כולל של 45,000 שקלים.

בכתב האישום בו הודו הנאשמים, תואר כיצד הגיעו השניים לצד נוספים לחניון סופרמרקט בעיירה הפלסטינית חווארה, כשהם רעולי פנים ומצוידים בגרזן, פטיש, אבנים וגז פלפל.

החבורה החלה ליידות אבנים לעבר רכבים בחניון הסופרמרקט אשר נשאו לוחית זיהוי פלסטינית. באחד הרכבים שהו באותה העת חמישה בני משפחה פלסטינים, סבא, סבתא והורים עם בתם הקטינה, שסיימו זה מכבר את קניותיהם בסופר ונכנסו לרכבם.

על פי כתב האישום, חנוך עקיבא רבין תקף את רכב המשפחה באמצעות גרזן, ניפץ חלק מחלונותיו והיכה את האב שישב בכיסא הנהג באמצעות הגרזן והביא לפציעתו בכתפו ובידו. במקביל, רז חיים גרון והאחרים יידו אבנים וניפצו את שמשות הרכב, וגם לאחר מכן המשיכו והשליכו אבנים מטווח קצר לתוך פנים הרכב תוך פגיעה בראשו של סב המשפחה, וריססו את יושביו בגז פלפל.

בשלב מסוים הצליח האב שישב במושב הנהג להימלט בנסיעה מהמקום, תוך שהנאשמים והאחרים ממשיכים ליידות לעברם אבנים. במהלך כל האירוע צעקו הנאשמים והאחרים: "מוות לערבים".

עבירות חמורות

כתוצאה מן המעשים נגרמו לבני המשפחה חבלות רבות אשר דרשו טיפול רפואי, וכן נזקים לרכבם כמו גם לכלי רכב נוספים במקום.

לאורך כל ההליך, היו השניים עצורים, לאחר שהתקבלה בקשת הפרקליטות למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

לאור חומרת המעשים ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לקבוע עונשים חמורים אף יותר מהעונשים החמורים והקשים שנקבעו בפועל. הפרקליטות ביקשה לקבוע את מתחם הענישה בין 4 ל- 6 שנות מאסר, ואילו היום הרשיע בית המשפט את הנאשמים בהמשך להודאתם במעשים המתוארים בכתב האישום, כאשר הוא קובע את המתחם בין 3 ל-6 שנות מאסר.

על חנוך עקיבא רבין, אשר נקבע ע"י ביהמ"ש כי חלקו באירוע היה משמעותי יותר נגזרו 3.5 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 25 אלף שקלים לנפגעים. על רז מאיר גרון נגזרו 3 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 20 אלף שקלים לנפגעים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות