עיריית פתח תקווה הסכימה – ד"ר ברוכין יוחזר לעבודתו

העיירה הגיעה לפשרה מול המורה להיסטוריה שפוטר בגלל פרסומים נגד צה"ל בפייסבוק, לאחר שהתחייב לשיח מכבד: "לא הייתי מספיק רגיש"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לאחר שבית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב, הורה להחזיר לעבודתו את ד"ר מאיר ברוכין, מורה להיסטוריה ואזרחות בתיכון יצחק שמיר בפתח תקוה, שפוטר על ידי העירייה לאחר שפרסם ברשתות החברתיות אמירות פוגעניות נגד צה"ל ומדינת ישראל, העיריה ערערה על ההחלטה והיום הגיע לפשרה כי הוא יחזור ללמד לאחר שהצהיר כי יהיה מצידו שיח מכבד: "אם טעיתי בסגנון או לא הייתי מספיק רגיש, אני לוקח את זה על עצמי".

כזכור ד"ר ברוכין פוטר על ידי עיריית פתח תקווה לאחר שנטען כי פרסם ברשתות החברתיות התבטאויות נגד פעולות שביצע צה"ל וכנגד המדינה מאז פרוץ המלחמה. עוד נטען כי התבטא ברשתות החברתיות באופן התומך בפעולות טרור כנגד מדינת ישראל. בין השאר כתב: "זה לא הטרור. זה הכיבוש. לנכבש יש את כל הזכות להשתמש בטרור כדי להיחלץ מן הכיבוש". וגם: "חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת מ-48. זה לא נכנס לספרי הלימוד".

לאחר שפוטר הוא פנה לבית הדין האזורי לעבודה שם נקבע כי נפלו פגמים מהותיים בהליכי הפיטורים וכי פרסומיו ואמירותיו היו ידועים למשרד החינוך ומוגנות תחת חופש הביטוי וכן ישנו פער בין תפיסת העירייה את פרסומיו ודבריו ככאלה המהווים תמיכה בטרור ופוגעים בצה"ל ובערכיה של מדינת ישראל והורו להחזירו לעבודתו.

"כאיש חינוך נכשלתי"

העירייה לא ויתרה וערערה על ההחלטה והיום לאחר דיון הגיעו להסדר לפיו ד"ר ברוכין יחזור לעבודתו ובבית המשפט אמרה נציגת העירייה: "לאור עמדת בית הדין הנכבד כי היה על העיריה לפנות להליך בפני בית הדין למשמעת ולא בפני ועדת פיטורים סטטוטורית ולאור התחייבויות של המשיב לנהוג בכיתות הלימוד ברגישות ובמתינות כפי שהצהיר בבית הדין, ולאור קבלת האחריות על אופי השיח שהיה, כפי שפורט בפרוטוקול, מסכימה העיריה להצעת הפשרה של בית הדין, להמשך העסקתו של המשיב".

בית הדין נתן להסדר תוקף של פסק דין וד"ר ברוכין הצהיר לפרוטוקול כי יסכים לשיח בסגנון וברגישות שיתאים לשיח בכיתה ועל כך השיב ד"ר ברוכין: "בכל 35 שנות הקריירה שלי כמורה הליבה של הקשר שלי עם התלמידים זה השיח איתם. לשאלת בית הדין אם בסגנון הזה אני משיב שברגע השיח לא טוב אני מרגיש שכאיש מקצוע נכשלתי, אני מאמין בשיח שהוא ארגומונטציה".

עוד אמר ד"ר ברוכין: "אני יכול להגיד שמכאן ואילך אקפיד על יותר רגישות ואין ויכוח עם הנקודה הזאת. רגישות בעיניי היא תמיד דבר רצוי. אני מסכים עם בקשת בית הדין לגלות יותר רגישות וסגנון, אין לי התנגדות לזה. כדי לקדם שיח דמוקרטי הוא שיח של ויכוח. לענין הרגישות, מקובל עלי לחלוטין. אם טעיתי בסגנון או לא הייתי מספיק רגיש, אני לוקח את זה על עצמי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות