פיטורים בגלל דעות נגד צה"ל? בית המשפט קבע שהם בלתי חוקיים

ביהמ"ש קבע שאין לפטר עובדת במרכז לטיפול בילדים מוגבלויות בשל התבטאויותיה: "הביעה את דעתה, גם היא הייתה קיצונית ומגונה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

עובדת ותיקה במרכז "משען" לטיפול בילדים עם מוגבלויות פוטרה לאחר שהתבטאה באופן קשה נגד חיילי צה"ל וראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר 2023.

העובדת טענה שפיטוריה הם תוצאה של השמעת דעה פוליטית וביקשה לבית הדין לעבודה לבטל אותם. השופט אורן שגב קיבל את דבריה וקבע שהפיטורים הם בלתי חוקיים והחזיר את העובדת לעבודה.

מרכז "משען" טען שאין מקום בשורותיו לעובדת שמזלזלת בחיילי צה"ל, במיוחד בתקופה בה רבים מילדיהם ונכדיהם של עובדי המרכז נלחמים בחזית.

המרכז הוסיף שהאמירות של העובדת הן לא רק דעה פוליטית אלא גם הפרת חוזה העבודה, שדורש מהעובדים להתנהג באופן הולם ומקצועי.

השופט שגב הביע את שאט הנפש מהאמירות של העובדת, שכינתה את חיילי צה"ל "פושעי מלחמה שהורגים ילדים" ואמרה שנתניהו הוא פושע מלחמה.

הוא כתב שהאמירות הן "מנותקות מהמציאות, מטעות, ומזיקות למדינה ולחייליה". אולם, הוא קבע שהאמירות אינן מהוות עילה לפיטורים לפי ההסכם הקיבוצי שחל על העובדת, שמאפשר פיטורים רק במקרים של התנהגות לא הולמת או עבירה חמורה.

הוא ציין שהעובדת לא התנהגה באופן לא הולם או עשתה עבירה חמורה, אלא רק הביעה את דעתה הפוליטית, גם אם היא הייתה קיצונית ומגונה. הוא הוסיף שהפיטורים נעשו בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, שאוסר לפטר עובד בשל השקפתו האישית.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אורן שגב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות