הונאת הקופאיות ב"רמי לוי" – גניבה בהיקף של כחצי מיליון שקלים

50 כתבי אישום הוגשו נגד הקופאיות והשותפים שלהן, לאחר שהצליחו במרמה לגנוב כחצי מיליון שקלים במוצרים מהרשת: "לא סחיבה אקראית אלא שיטה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

חקירת פרשיית הונאת הקופאיות ושותפיהן ברשת רמי לוי הגיעה לסיומה, 50 כתבי אישום, הוגשו נגד הקופאיות והשותפים שלהן למעשה, זאת לאחר שהצליחו במרמה לגנוב כחצי מיליון שקלים במוצרים מסניף הרשת בזיכרון יעקב.

בחודש ינואר השנה, התקבל דיווח מצוות הביטחון של סניף "רמי לוי" במתחם מול זיכרון בעיר אודות חשד לביצוע גניבות בהיקף של חצי מיליון שקלים ע"י קופאיות ושותפיהן בסניף. חוקרי המשטרה ביצעו מגוון פעולות חקירה גלויות וסמויות וחשפו את שיטת הפעולה של הקופאיות, לפיה העובדות היו מעבירות את הקופה למצב בו היא משמיעה צליל סריקה של רכישה, אך בפועל לא מתבצע חיוב.

כך על פי החשד שבמהלך עבודתן גנבו בחדשים האחרונים מהסופר מוצרים ומזומנים בהיקף של כחצי מיליון שקלים, באופן שיטתי ובמאות עסקאות. מהחקירה עולה כי דפוס הפעולה היה שחברת הקבוצה אשר שימשה באותה עת כקופאית, העבירה את הקופה הרושמת למצב 'שאילתה', כך שיישמע צליל עם סריקת מוצר בקורא הברקוד, אך כאמור בפועל כלל לא מתבצע חיוב.

"שיטה, תכנון ומודעות"

יתר חברות הקבוצה הנוספות או שותפים נוספים העמיסו עגלות במוצרים וכך העבירו את מרביתם בקופה ללא חיוב, כך יצא ששילמו סכום נמוך יותר משווי המוצרים עמם יצאו מהחנות או לא שילמו כלל.

החוקרים תיעדו כ-70 אירועים כאלו במהלך שבועיים, הם איתרו את הקופאיות ועצרו אותן לחקירה בתחנת זכרון יעקב, בסיום חקירתן נכלאו ומאז מעצרם הוארך מעת לעת, עד אשר שוחררו ע"י בית המשפט בתנאים מגבילים.

עם סיום החקירה הצליחה המשטרה לגבש תשתית ראייתית נגד החשודות ושותפיהן בסיומה הגישה המשטרה באמצעות יחידת התביעות למעלה מ-50 כתבי אישום כנגד החשודות והחשודים הנוספים תושבי ג'סר א זרקא ופוריידיס.

בבית המשפט ציין השופט יניב הלר: "אין מדובר ב'סחיבה' אקראית אלא במשהו שמלמד יותר על שיטה, תכנון ומודעות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות