בית המשפט קבע: אין כיסוי ביטוחי לנהיגה ברכב חליפי

מי אחראי לפיצוי במקרה של רכב חליפי? במקרה שהגיע לפתחו של ביהמ"ש, נקבע כי הביטוח במקרה זה חל רק על מי שקיבל לידיו את המכונית ולא על בת זוגו
רונן לוי |
תאונה תאונת דרכים מכונית
תאונה. אילוסטרציה evanto

עובד לשעבר בחברת "ש. שלמה" רכש רכב שישמש את בת זוגו. בשל תקלה, החברה העמידה לרשותו רכב חליפי כמחווה. אך האם במקרה של תאונה, החברה אחראית לפצות? הרשמת הבכירה אילנה הדר פסקה לאחרונה שאין כיסוי ביטוחי לרכב החליפי במקרה זה, דחתה את התביעה ובני הזוג חויבו לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 2,700 שקלים.

על פי התביעה, העובד לשעבר טען כי החברה לא סיפקה את הרכב שרכש בזמן, ולכן העמידה לרשותו רכב חליפי כפיצוי. בעת איסוף הרכב החליפי, חתם על מסמכים מבלי לקרוא אותם, מתוך אמון בעובדי הסניף. לאחר זמן מה, בת זוגו נהגה ברכב החליפי וגרמה לתאונה. הנהג הנפגע תבע את בני הזוג ואת חברת "ש. שלמה" כבעלת הרכב.

דיווח כי נהג בעת התאונה

החברה טענה שאין כיסוי ביטוחי לבת הזוג כי הרכב ניתן לנהיגה על ידי העובד בלבד. בנוסף, העובד שיקר כשדיווח שהוא נהג ברכב בעת התאונה. מנגד טענו בני הזוג כי הוסבר להם שיש ביטוח מתאים ושבכלל, החוזה לא כלל את מספר הרכב החליפי.

הרשמת הבכירה אילנה הדר דחתה את טענות בני הזוג, לאחר שנמצאו סתירות בגרסתם. נציגת שירות של "ש. שלמה" העידה שלא היה עיכוב בקבלת הרכב שנרכש, ושבת זוגו של העובד לא הייתה רשאית לנהוג ברכב החליפי. העובד חתם על טופס שמבהיר שהוא הנהג היחיד המורשה, והרשמת קבעה שאין לו קושי להבין את התנאים. כמו כן, הרשמת שוכנעה שהעובד ניסה להתחמק מלדווח על התאונה ולפתור את המצב בעצמו, דבר שאינו הגיוני אם היה בטוח שיש כיסוי ביטוחי.

בסיכומו של דבר נקבע כי הביטוח לא תקף, בני הזוג אחראים לתאונה ועליהם לשלם לנהג הנפגע פיצויים והוצאות בסך 14,474 שקלים, זאת פרט להוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 2,700 שקלים.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד הרשמת הבכירה אילנה הדר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות