קטין ובן 18 נאשמים בביצוע פגוע דריסה בי-ם

מעתז גולמה, 18 מחברון, ונאשם נוסף, קטין, נאשמים כי תכננו והוציאו לפועל פיגוע דריסה וירי בשכונת רוממה בעיר במהלך חודש אפריל
אייל חן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום כנגד מעתז גולמה, 18 מחברון, ונאשם נוסף, קטין, לאחר שתכננו והוציאו לפועל פיגוע דריסה וירי בשכונת רוממה בירושלים, בחודש אפריל האחרון.

מכתב האישום עולה כי הנאשם והקטין תכננו לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים וזאת ממניע דתי, לאומני ואידאולוגי. כדי להוציא תוכניתם לפועל רכשו נשק מסוג "קרלו" וכדורים, סכינים וגרזן. השניים קבעו כי במסגרת ביצוע הפיגוע, הקטין ינהג ברכב ויבצע דריסה של יהודים, ולאחר מכן גולמה ירה מהנשק לעבר היהודים והקטין יצא מהרכב וידקור אותם. עוד קבעו השניים כי ילבשו מכנס שחור וחולצה לבנה מכופתרת כדי שיראו בעלי חזות יהודית.

ביום הפיגוע, לפני כחודש החליף הקטין את לוחית הזיהוי של הרכב ללוחית זיהוי ישראלית, התיישב במושב הנהג והחל בנסיעה עם גולמה. סביב השעה 7:30, הגיעו הנאשמים לשכונת רוממה בירושלים והבחינו בקבוצת אנשים שהינם בעלי חזות יהודית, לבושים בחליפה שחורה, ציציות וכיפות וכובעים שחורים. הקטין לחץ על דוושת הגז ונהג במהירות לעבר הקבוצה ופגע בה בעוצמה עם רכבו במטרה להורגם. כתוצאה מעוצמת הפגיעה עפו המתלוננים באוויר, הקטין המשיך בנסיעה, פגע בעמודים שהיו במקום ולאחר מכן ברכב ברכבים שחנו במקום ונעצר.

טרור בבירה

מיד כשנעצר הרכב, יצא גולמה עם הנשק, דרך אותו והתקדם בריצה לעבר המתלוננים כשהוא אוחז בו, מכוון אותו לעברם ומנסה לירות מספר יריות לעברם, אך מעצור שנוצר בנשק מנע זאת. הקטין יצא מהרכב כשהוא אוחז בסכין ורץ לעבר המתלוננים, אך כשראה את גולמה מנסה לתפעל את הנשק, רץ לעברו, לקח מידיו את הנשק וניסה לשחרר את המעצור כשהוא דופק את הנשק על הרצפה. לאחר מכן אחז הקטין בנשק, כיוון אותו לעבר המתלוננים וניסה לירות לעברם מספר יריות אך המעצור בנשק מנע זאת.

לאחר שהנאשמים לא הצליחו לשחרר את המעצור בנשק נמלטו בריצה מהמקום, השליכו את הנשק והסתתרו בבניין סמוך. שוטרים שחיפשו אחריהם איתרו אותם ועצרו אותם. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של מעשי טרור של ניסיון רצח, פעולה בנשק לביצוע מעשה טרור, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, שהיה בישראל שלא כדין, שינוי זהות של רכב והחזקת סכין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות