15 אלף שקל ריבית לחוב על אשפוז בבית חולים

רשם ההוצל"פ הורה על קיזוז הריביות לחייבת, המשלמת על הטיפול הרפואי בהוריה קרוב לעשור: "עמדה בצו התשלומים והריביות המשיכו לצמוח"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

רשם ההוצאה לפועל, יחיאל נויזיץ, מלשכת ראשון לציון הורה על הפחתת ריביות בסך 15 אלף שקל בתיק איחוד שהתנהל כנגד חייבת כאשר עיקר החובות היו לבית חולים עבור טיפול להוריה.

המדובר בתיק איחוד שהתנהל כנגד החייבת, המורכב מ-7 תיקי הוצאה לפועל כשעיקר החובות הם לבית החולים לניאדו. התיק נפתח לבקשת החייבת בשנת 2022 והחייבת שילמה צווי תשלומים בסך כ- 1,050 שקלים. החייבת שילמה עד לסוף 2023 צווי התשלומים כסדרם וכן בחודש נובמבר 2023, לאחר תחילת המלחמה. היא אינה עובדת וכעת מתקיימת מקצבת אבטלה, ללא הכנסות, מצבם הרפואי של המשפחה והרקע המשפחתי של החייבת לא פשוט. החייבת עומדת בצו התשלומים.

בהחלטה נאמר, כי מדובר בתיקים ישנים מ- 2015 ואילך, כאשר התיק המאוחר ביותר הינו מחודש מרץ 2021 ולמשך למעלה משלוש שנים החייבת לא יצרה חובות חדשים. עוד צוין, כי אין חובות מתמשכים, אלא מדובר בשירותים חד פעמיים שהחייבת קיבלה מבית חולים לניאדו.

הרשם קבע בהחלטתו, כי על אף עמידת החייבת בצו החיוב בתשלומים בתיק האיחוד, המשיכו התיקים לצבור ריבית פיגורים, דבר המנוגד, לשיטת המשפט הקיימת, לפיה ריבית פיגורים אינה ריבית עונשית, אלא ריבית המיועדת לדרבון החייב לתשלום חובותיו, אינטרס שאינו מתקיים כאשר החייב משלם.

הריביות צמחו

הרשם הבהיר בהחלטתו, כי מדובר בחובות ישנים, סכומי עילת החוב וסכומי פתיחת החוב שולמו במלואם, קיימת הרעה במצבה הכלכלי של החייבת, החייבת ששילמה במשך תקופה והריביות המשיכו לצמוח, לרבות ריביות הפיגורים. כמו כן, הדגיש, כי החייבת זקוקה לאופק לפתיחת חיים חדשים נטולי חובות, רקע משפחתי ובריאותי לא פשוט. בפרוטוקול הדיון צוין, כי היא מגיעה מבית עם קשיים, הוריה חולים והיא נדרשה להביאם לטיפול בבית החולים ומכאן החובות שנוצרו, פוטרה מעבודתה ומקבלת דמי אבטלה.

כמו כן, העדר תגובת הזוכים המלמד על אדישותם של הזוכים להמשך גביית החוב ואף להמשך ניהול התיק. כל אלו, לדבריו, עולים כדי נסיבות מיוחדות המצדיקות שימוש בסמכותו לפי חוק ההוצאה לפועל להפחית ריביות. לאור כל האמור הגיע הרשם לכלל החלטה כי יש מקום להורות על הפחתת מלוא הריביות בסך 15,600 שקל, אשר נותרו בתיקי ההוצאה לפועל של החייבת, ולאפשר לחייבת שיקום חייה וחיים חדשים נטולי חובות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות