גישה מכילה כלפי עבריין רכוש סדרתי – עבודות שירות במקום מאסר

השופט החליט להיענות לבקשת הנאשם, שהורשע עד היום ב-409 עבירות התפרצות, וקיבל את בקשתו שלא לשלוח אותו לכלא: "הוא מתמיד בהליך השיקום"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

גבר כבן 60, עבריין רכוש כבד שבעבר הורשע 28 פעמים ב-533 תיקים, מתוכם הורשע ב- 409 עבירות התפרצות וישב במהלך חייו 27 שנות מאסר, רוקן בהרשעתו האחרונה 3 דירות מרכושן ובית המשפט המחוזי מרכז החליט לתת בו אמון וקיבל את הערעור שהגיש בגין שנתיים מאסר והפך אותן ל-9 חודשי עבודות שירות.

על פי כתב האישום המתוקן, נמחקו שלושה אישומים ושלושה נוספים נשארו, כאשר באחד התפרץ לבית לאחר ששבר את המנעול, ונטל תכשיטים ששווים מוערך ב- 13,900 שקלים, במקרה אחר כחודש לפני התפרץ לבית אחר ונטל תכשיטים בשווי של כ-4,000 שקלים ובהמשך לאחר מעצרו, במהלך חיפוש בביתו, מצאה המשטרה רכוש רב החשוד כגנוב, לרבות 71 עגילים שונים, 10 צמידים, 2 שעוני יד ו-20 שרשראות.

בזכות השיקום

בית משפט השלום שגזר עליו שנתיים מאסר, דחה את טענתו כי לראשונה בחייו נרתם להליך טיפולי, זאת נוכח האמור בתסקיר לפיו לא פעם נכנס המערער למסגרות טיפוליות מהן נפלט בהמשך, לרבות טיפול גמילה מסמים.

הסנגור, החליט לערער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי ושם השופטים החליטו לתת בנאשם אמון למרות עברו הפלילי. השופטים ציינו כי אומנם לא נפלה טעות בגזר דינו של בית משפט השלום, במועד בו ניתן, הם מצאו כי מקרה זה נמנה על המקרים החריגים המצדיקים את התערבות ערכאת הערעור.

"מאז ניתן גזר הדין, התמיד המערער בהליך השיקום במסגרת הליך הערעור ועבר כברת דרך משמעותית, באופן המטה את הכף לטובת קבלת הערעור תוך חריגה ממתחם הענישה שנקבע", כתבו השופטים בהחלטתם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות