שוטר הורשע: "איים על נערים באקדח בגלל עבירת תנועה"

אלמוג טסה, שוטר ממשטרת ראשל"צ, הורשע בביהמ"ש בעיר כי דרך את נשקו וכיוון אותו אל עבר 5 נערים בטענת כזב כי ניסו לדרוס אותו: "רוצה שאירה בך?"
אייל חן |
משטרת ישראל שוטר משטרה תנועה
צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע באיומים ומעשה פזיזות ורשלנות בנשק, את אלמוג טסה, שוטר ממשטרת ראשון לציון שעל פי כתב האישום, דרך את נשקו וכיוון לעבר חמישה נערים בטענת כזב לפיה אחד מהם ניסה לדרוס אותו.

על פי כתב האישום, טסה, בן 31, ביצע סיור שגרתי עם פקחית. באותה עת חזרו חמישה קטינים מבריכת השחייה ברכבם. טסה, כך נטען קיבל דיווח בקשר משוטר אחר כי "נהג רכב נוהג כשהוא אוחז במכשיר טלפון נייד ונוהג 'כמו אני לא יודע מה', ברחוב לזרוב הצליח טסה לעצור את הרכב. לטענת הפרקליטות, הוא הלם בשתי ידיו על מכסה המנוע וצעק לעבר אחד הקטינים: "מה, יא בן זונה, רוצה שאני אירה בך יא טמבל? ניסית לדרוס אותי יא בן שרמוטה, יא מזדיין".

הקטינים שהיו ברכב הניפו את ידיהם כלפי מעלה בצורת התגוננות. בעת הזאת, שלף הנאשם את אקדחו, דרך, הכניס אותו דרך החלון של הרכב וכיוון לעבר הקטינים. הוא צעק עליהם לצאת מהרכב וכל אותה עת כיוון את אקדחו הטעון לעברם עד ליציאתם מהרכב.

הנהג הקטין אמר לנאשם כי לא הייתה לו כל כוונה לדרוס אותו וכי לחץ על הברקס. טסה דיווח בקשר המשטרתי דיווח כזב כי "הקטין כמעט ניסה לדרוס אותי" והוסיף: "סימנתי לו לעצור אך הוא המשיך בנסיעה, נתן גז וכמעט עליי… דרכתי את הנשק ולאחר מכן הוא נעצר".

"הייתי גם יורה עליכם"

עוד נטען כי טסה פנה לשתי קטינות שהיו ברכב ואמר להן בכזב כי הן היו עדות לכך שהנהג הקטין החזיק במכשיר טלפון נייד וניסה לדרוס אותו. הקטינות ניסו להסביר כי לא כך היה הדבר ושלא נעשה כל ניסיון דריסה. אחד הקטינים פנה לטסה ושאל אם בסמכותו לשלוף נשק ולדרוך אותו, וטסה השיב: "לך להתלונן עליי… בוודאי שמותר לי לדרוך עליך את הנשק ואם היית ממשיך… הייתי גם יורה עליכם. אתם דפוקים?".

השופט מנחם מזרחי קבע כי מצב הדברים העובדתי היה שונה בתכלית ממה שתיאר טסה, כאשר הוא קיבל דיווח סתמי אודות רכב שמבצע עבירת תעבורה, כאשר המדווח כלל לא ניהל מרדף אחרי הרכב, הרכב נסע בנתיב השמאלי המרוחק ממנו וטסה עמד על המדרכה מימין לכיוון נסיעת הרכב והוא לא ראה את הרכב "חותך בפראות" רכב אחר.

"הנאשם סימן לרכב לעצור והנהג ביצע בדיוק כפי שהורה לו. בעת שהנאשם ניגש אל הרכב הוא היה במצב עצירה מוחלט, והטחת הידיים על קדמת הפח מדברת בעד עצמה. רוגזו של הנאשם, האיום, הקללות שהוציא מפיו, מלמדים על הלך רוחו", קבע השופט מזרחי שהוסיף: "הרכב כלל לא ניסה לברוח, ולא הייתה כל סיבה לשליפת הנשק ודריכתו אל מול החלק העליון של יושבי קדמת הרכב. גם העובדה כי בעבר אירע מקרה מצער של דריסת שוטר אינה יכולה להצדיק, שמעתה והלאה, תהא זו תגובתו של שוטר ביחס לכל רכב שמבצע עבירת תעבורה".

עוד הדגיש השופט מזרחי בהכרעת הדין כי הוא דוחה את הטענה כי תיק זה ראוי היה להיות מתועל להליך משמעתי חלף הליך פלילי, כפי שטען הנאשם, ולפיכך הוא מצמיח לזכותו הגנה מן הצדק ומעשיו של טסה לא חוסים תחת הגנת "זוטי דברים", כפי טענתו בסיכומיו. "די אם אפנה אל פניהם המבוהלות של הנערים והנערות אשר שהו ברכב נוכח לוע אקדח של הנאשם השלוף אל מול פניהם, כדי לקבוע שהתנהגות כזו אינה כלל ועיקר פעוטת ערך והיא נכנסת באופן מובהק אל תוך הרף הפלילי בסולם החומרה של העבירות", סיכם השופט בהכרעת הדין.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות