גבר הואשם בתקיפת בת זוגו וזוכה – אביה טען כי יש לה 'פתיל קצר'

הנאשם, שעמד לדין על תקיפת אשתו זוכה מהאישומים לאחר שהתקבלה גרסתו, לפיה היא ניסתה לבעוט בו ותוך כדי החליקה ונפלה על גבה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

גבר שהואשם בתקיפת אשתו ובנו התינוק, זוכה מהאישומים, זאת לאחר ששופט בית משפט השלום בחדרה, קיבל את גרסתו שבעצם האשה היא זאת שניסתה לתקוף אותו בבעיטה ותוך כדי, החליקה ונפלה על הגב. אביה של המתלוננת סיפר בבית המשפט שיש לה 'פתיל קצר'.

לנאשם יוחסו 3 אירועים שונים של אלימות כלפי בת זוגו ובנו התינוק, פעם אחת התגלע ויכוח בינה לבין הנאשם בגלל ששכחה להביא לו מברגה לצורך פירוק רהיטים ואז תקף אותה הנאשם והיכה אותה בגבה עם ידיו, פעם אחרת, על רקע כעסו של הנאשם שבנם התינוק הפריע לו בשיחת טלפון – איים עליו שיפגע בו וכאשר המתלוננת העירה לו על כך ובתגובה תקף הנאשם את התינוק והיכה אותו באמצעות כפכף וכאשר באה להגנתו דחף והפיל אותה על הרצפה.

למעשה לא היו עדים ישירים לאירועים הנטענים, מלבד המתלוננת עצמה וכמובן הנאשם. בחקירה הראשונה שלו הכחיש הנאשם שהוא תקף את המתלוננת או נגע בה ולטענתו הוא חזר מהעבודה וחיכה למוביל רהיטים הילד שלו החל לשחק בשואב והפריע לו לשמוע את השיחה ולכן צעק על הילד וזה הדליק את המתלוננת שאמרה לו בצעקות אל תדבר ככה עם הילד והתחילה לקלל אותו כשהוא עדיין בשיחה עם המוביל. המתלוננת התקרבה ורצתה לתת לו בעיטה עם הרגל אך בגלל שהרצפה הייתה עם אבק וחול היא נפלה ואז הוא ניסה להרים אותה.

הסנגורית של הנאשם טענה כי התביעה לא הצליחה להוכיח כי אכן הנאשם תקף אותה בין השאר כאשר, היא ציינה שכאשר חקרה את אביה של המתלוננת, על דוכן העדים, טען זה שיש לו יחסים טובים עם בתו והיא הייתה משתפת אותו בכל מה שעובר עליה. הוא גם תיאר את היחסים בין המתלוננת לנאשם שהם "בסדר".

עוד מסר האב כי היחסים שלו עם הנאשם טובים מאוד והם מסתדרים כמו אחים. האב גם אישר כי המתלוננת עם "פתיל קצר" וישר מתעצבנת אם היא שומעת ביקורת או נותנים לה משימה. הוא גם סיפר שהיו בחדר השינה של המתלוננת והנאשם מיטה ושתי שידות אך הם שברו את הרהיטים כשהוא הצביע על שניהם ואמר שזה קרה פעם אחת.

תמיכה מכיוון לא צפוי

לגבי הילד – מסר האב בעדות שלו שהוא אף פעם לא שמע מהמתלוננת שהנאשם תוקף את הילד אך היא הייתה מספרת לו שהיה מרים קול עליה ועל הילד. הוא גם אישר כי לאחר המקרה לא נראו סימנים על הילד.

השופט אהוד קפלן, שהעדיף לבסוף את גירסתו של הנאשם, ציין בהכרעת הדין כי המתלוננת תיארה בעדות שלה באופן מפורט את גרסתה בקשר לכל אחד מאותם אירועים, אך קיים קושי רב להעדיף את הגרסה שלה ולהרשיע על סמך גרסתה את הנאשם. "אכן, בני משפחתה של המתלוננת העידו ששמעו ממנה בסמוך לאירוע על האלימות של הנאשם כלפיה וכלפי הילד ולכן במצב כזה עדותם קבילה בהיותה עדות על אמרת קורבן עבירה אך המשקל שיש לתת לאמרה מסוג זה תלוי בנסיבות האחרות של מתן האמרה, עיתויה והקשרה", כתב השופט קפלן.

עוד הוסיף השופט: "אותם עדים ששמעו מהמתלוננת על האלימות נגדה, תיארו אותה כאישה צעקנית שמתעצבנת די בקלות או כדבריו של אביה יש לה "פתיל קצר". המתלוננת עצמה גם העידה ששני בני הזוג היו צועקים אחד על השני ומערכת היחסים שלהם התאפיינה בריבים חוזרים מתחילת נישואיהם. בגלל אותה מערכת יחסים עכורה בין המתלוננת לנאשם, לא ניתן לשלול שהיא הוליכה שולל את בני המשפחה שלה וטענה שהותקפה על ידי הנאשם על מנת להזיק לו".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אהוד קפלן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות