"פרצו" לכנס הניצחון של נתניהו והואשמו בהיזק לרכוש במזיד

שני בחורי ישיבה כבני 20 נאשמים כי לאחר שלא אושרה כניסתם לחגיגת הבחירות של רה"מ, הם נכנסו דרך הדלת האחורית תוך כדי גרימת נזק
אייל חן |
חגיגות הניצחון של נתניהו. צילום: פלאש 90

האהדה לראש הממשלה בנימין נתניהו, הובילה שני צעירים, בחורי ישיבה כבני 20, לכתב אישום, זאת לאחר שרצו להשתתף בכנס הניצחון של נתניהו, לאחר הבחירות האחרונות וכאשר לא נתנו להם להיכנס בכניסה הראשית נכנסו דרך הדלת האחורית – בימים האחרונים בית המשפט ביטל את הרשעתם בפלילים והסתפק בהתחייבות של 1,500 שקלים שלא יחזרו שוב על הדבר.

על פי כתב האישום, יום לאחר הבחירות לכנסת בחודש נובמבר 2022, כאשר נודע על הניצחון המוחלט של נתניהו, לראשות המשלה, התקיים כנס של מפלגת הליכוד, במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים. השניים שהינם מעריצים את ראש הממשלה, החליטו להגיע לכנס על מנת להשתתף בחגיגות הניצחון.

בשעה 2 בלילה התייצבו במקום וניסו להיכנס, אולם השומרים בכניסה לא התירו להם להיכנס לאירוע, אולם בשל רצונם להיות בחגיגות הניצחון, הם עברו לדלת האחורית שהיתה נעולה באמצעות אזיקון מפלסטיק. אחד מהם הצית את האזיקון באמצעות מצת ובכך הצליחו להיכנס לאירוע ללא כל רשות.

מחיר האזיקון

כאשר נתפסו בתוך בנייני האומה הם נעצרו והועברו לחקירת משטרה ובחודש יולי האחרון הוחלט להגיש נגדם כתב אישום בגין הסגת גבול פלילית ונגד אחד מהם שהצית את האזיקון גם היזק לרכוש במזיד. הסנגור שייצג את הצעיר עתר לביטול כתב האישום ולדבריו: יש שני סעיפי אישום אחד הסגת גבול ואחד היזק לרכוש.

אזיקון אחד עולה 16.9 אגורות, לא ראוי סעיף אישום על היזק לרכוש על אזיקון בודד. בחוק העונשין הוגדר נכס חי או דומם היכול להיות נושא לבעלות. אני טוען שאזיקון בודד אינו נושא לבעלות ולכן כתב האישום לא מגלה עבירה", אמר עו"ד פרקש והוסיף: "לגבי הסגת גבול, אני טוען שכתב האישום לא מגלה את המטרה בסעיף החוק שכן הסגת גבול מחייבת יסוד נפשי מסוג מטרה".

לאחר הפסקה בדיון, התביעה המשטרתית, הסכימה לשנות את סעיפי האישום לעבירה של: התנהגות פסולה במקום ציבורי והשופט דוד שאול גבאי ריכטר, ביטל את הרשעתם בפלילים והסתפק בהטלת התחייבות בסך 1,500 שקלים שלא יעברו עבירה של התנהגות פסולה. "מדובר בארוע מינורי וההסדר אליו הגיעו הצדדים ראוי. אין בקביעת אשמתם של הנאשמים כדי לגרום נזק", סיכם השופט.

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות