סחרו בנכס לא שלהם ויפצו: "מכרו לנו אוויר"

ביהמ"ש השלום בת"א הורה למוכרי הנכס בבת ים, לפצות את הרוכשים ב-282 אלף שקל, גם בשל ליקויים שהוסתרו. השופט: "בעיות ופגמים אינם נעלמים מעצמם"
דניאל בן חמו |
בית

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר הורה למוכרי דירה בבת ים שמכרו דירה עם שתי חניות שלא היו שלהם והסתירו ליקויי רטיבות, יפצו את הרוכשים ב-282 אלף שקלים. הרוכשים גילו את הבעיות לאחר החתימה ונאלצו להפחית את דמי השכירות מ-12 אלף ל-5,000 שקלים. בית משפט השלום בתל אביב קבע שהמוכרים הסתירו עובדות מהותיות במכוון.

על פי התביעה, הרוכשים טענו כי הם חתמו על הסכם מכר מול הנתבעים לרכישת דירתם שברחוב הנביאים בבת ים, תמורת 3.2 מיליון שקל. בהסכם צוין שלדירה צמודים חצר בשטח 176 מ"ר ושתי חניות בטאבו. אלא שאחרי חתימת ההסכם התברר לרוכשים, כי המוכרים הפרו את התחייבותם בעניין החניות. כך, לטענתם מי ששכרה מהם את הדירה סיפרה להם כי ביומה הראשון בדירה היא ביקשה לחנות בחניה ה"פרטית" שלה אלא שאז הגיעה יו"ר ועד הבית וצעקה עליה שאסור להחנות שם.

"מכרו לנו אוויר", העידה הרוכשת בבית המשפט. עוד נטען לליקויי רטיבות אשר הוסתרו מהם על-ידי המוכרים טרם חתימת ההסכם, באופן שאילץ אותם – יחד עם סוגיית העדר החניות – להפחית דרסטית את שכר הדירה לשוכרת, מ-12 אלף שקל בחודש ל-5,000 בלבד.

"מצב רע מאוד"

מנגד נטען על ידי המוכרים כי הרוכשים קיבלו את מלוא המידע בנוגע לדירה עוד בטרם החתימה על ההסכם, ובפרט הרוכשת, שהיא עורכת דין במקצועה, הצהירה שהם ביצעו את כלל הבדיקות הנדרשות ומשכך ידעו על מצב הנכס בפועל, כך שעל תביעתם להידחות על הסף.

השופט הדר לא קיבל את טענת המוכרים ובסוגיית החניות השופט אימץ את עדות הרוכשת, השוכרת ועורכת הדין שייצגה את הצדדים, לפיה המוכרים לא יידעו את הרוכשים בדבר העדר חניות צמודות לדירה. הוא שוכנע שהנתבעים למעשה מכרו לרוכשים חניות שאינן שלהם מתוך משאלת לב שעד שהקבלן יבנה את החניות הצמודות לדירה, הבעיה תיעלם.

"בעיות ופגמים אינם נעלמים מעצמם, הם צפים ועולים בסופו של יום. בית המשפט קובע שהנתבעים בחרו להסתיר מהתובעים עובדות מהותיות שהיו בידיעתם, מכיוון שהיה ברור להם כי הגילוי בדבר העדר חניות צמודות, כפי שהתחייבו בהסכם, יפחית באופן משמעותי את התמורה שסוכמה", נכתב בפסק הדין על ידי השופט הדר שהוסיף לגבי סוגיית הרטיבות שלא מדובר ב"זוועה", אך הגדיר את הליקוי כ"מצב רע מאד". מכל מקום, הוא קבע שגם על הרטיבות מגיע להם פיצוי.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי הדר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות