מה הפיצוי לרטיבות בדירה החדשה?

ביהמ"ש השלום בבת ים קבע כי רוכשי דירה שגילוי לאחר העסקה ליקויי רטיבות ועובש, יזכו לפיצוי של 160 אלף שקל: "הפרה יסודית של הסכם המכר"
גילי סיוון-כהן |
נאלץ לישון מחוץ לבית. אילוסטרציה shutterstock
נזקי מים. אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט השלום בבת ים, עדי סומך, קבע פיצוי של 160 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד, לזוג רוכשי דירה שגילו ליקויי רטיבות ועובש שלטענתם הליקויים הוסתרו על ידי הריהוט של המוכרת ונחשפו רק לאחר שהדירה התפנתה.

הסכם המכר, בין הצדדים נחתם באוקטובר 2017, כלל את רכישת הדירה בעיר בת ים תמורת 2.4 מיליון שקלים. חודשיים לאחר הכניסה לדירה, הרוכשים גילו סימני רטיבות ועובש בקירות, דבר שלא נראה במהלך המשא ומתן בשל הריהוט שהסתיר. לטענתם, אם היו יודעים על הליקויים מבעוד מועד לא היו רוכשים את הדירה. טענתם הייתה שהמוכרת הפרה את הסכם המכר ברגל גסה כשמסרה להם דירה עם נזילות וליקויי רטיבות במוקדים רבים, בניגוד להצהרתה בדבר אי ידיעתה על פגם נסתר בדירה.

הפרת הסכם

מנגד טענה המוכרת שהיא אישה מבוגרת שבסך הכול ביקשה בתמימות למכור את דירתה וכפרה בעובדה שהסתירה משהו מהרוכשים בנוגע למצב הדירה, וביקשה לדחות את התביעה נגדה. השופט סומך דחה את טענותיה וציין כי המוכרת התגוררה בדירה במשך שנים רבות, כך שלא הגיוני שהיא לא ידעה על הליקויים הרבים והאמין לטענת הרוכשים כי הופתעו מהליקויים וכי לא היו קונים את הדירה אם היו מודעים למצבה.

חיזוק למסקנה זו מצא השופט בתמונות של הדירה לפני ואחרי שפונתה מרהיטים – השופט הדגיש שניתן לראות כי אותם חלקים בדירה בהם נמצאו רטיבות ועובש למעשה הוסתרו על-ידי הרהיטים.

השופט קבע כי המוכרת הפרה את חובת הגילוי וביצעה הפרה יסודית של הסכם המכר זאת על אף שהצדדים לא הגדירו את אי הגילוי כהפרה יסודית של ההסכם, זאת לנוכח היקף הליקויים הנרחב וקיבל את מחצית מהתביעה על סך 120 אלף שקלים ועוד 40 אלף שכ"ט עו"ד.

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי סומך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות