תושב שפרעם נאשם בריגול: "העביר מידע על כוחות בג'נין"

כתב האישום שהוגש למחוזי בחיפה, מייחס למוסטפא טחיינא, 22, עבירות ריגול וטרור ומתאר כיצד ניסה לפגוע בכוחות הביטחון, במבצע שומר חומות ולאחריו
אייל חן |

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד מוסטפא טחיינא, 22 משפרעם, בין היתר בגין ריגול ומעשה טרור לאחר שבכוונה לפגוע בכוחות הביטחון העביר מידע על מיקום הכוחות בג'נין ובמספר הזדמנויות שונות יידה אבנים ומטעני חבלה לעבר כוחות הביטחון.

מכתב האישום עולה כי במהלך יולי 2023 עת ערך צה"ל את "מבצע בית וגן" בג'נין, הגיע מוסטפא לשהות עם סבתו בבית החולים בג'נין. במהלך שהותו התקבלה הודעה באחת מקבוצות הטלגרם בהן היה חבר מוסטפא ובה נכתב: "בחורים, הפיצו, עכשיו, עכשיו ירדו 20 חיילים לבית של … מעל האטליז של … ויש איתם אישה". על מנת להזהיר את תושבי ג'נין ומתוך ידיעה כי תתאפשר בריחה של מבוקשים וכן תקיפה של חיילי צה"ל העביר מוסטפא את ההודעה בקבוצת טלגרם בה היה חבר ובמסגרתה העבירו הודעות הנוגעות לפעילות צה"ל בג'נין וכן הנחיות כיצד להטעות את כוחות צה"ל ולהפריע להם בפעילותם.

בנוסף, בעת שהותו בג'נין הצטרף מוסטפא יחד עם חברו לעשרות מתפרעים אשר התקהלו במקום והשליכו לעבר כוחות צה"ל אבנים ומטעני חבלה, בהם הצטיידו מראש.

הפרות סדר במבצע "שומר חומות"

כמו כן, במהלך מבצע "שומר חומות" התקהלו אנשים רבים, ביניהם מוסטפא, באזור "אלעין" בשפרעם. במסגרת ההתקהלות החל ההמון ליידות אבנים וחפצים לעבר שוטרים שהגיעו למקום במטרה לשמור על הסדר הציבורי. במקביל טיפס מוסטפא על עמוד חשמל שהיה במקום, והרס מצלמות השייכות לעיריית שפרעם בשווי של כ-40 אלף שקלים.

בנוסף, במהלך השנים האחרונות, במספר הזדמנויות שונות, פרסם מוסטפא בחשבונותיו ברשתות החברתיות פרסומים ובהם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור. בין היתר פרסם את תמונותיהם של פעילי ארגוני טרור אשר נהרגו על ידי חיילי צה"ל זאת לצד הכיתוב "השהידים המבורכים יותר מכולנו". כמו כן פרסם שתי תמונות באחת נראים מחבלים מחזיקים נשקים ובשנייה נראים חיילי צה"ל עליהם סומן איקס וזאת לצד כיתוב "הכניסה למחנה לא כמו היציאה ממנו" עם סמלונים של תפילה ותוך ציון כי "הקן מלא בדבורים".

למוסטפא יוחסו עבירות של ריגול, פעולות בנשק למטרות טרור (נשיאה והובלה), מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הסתה לטרור, התפרעות הפרעה לעובד ציבור; התפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והיזק בזדון. כמו כן יוחסו לו עבירות בנשק וירי מנשק חם לזאת לאחר שבאחד המקרים ירה מרובה סער, אותו נשא שלא כדין, ג'נין. במקרים נוספים רכש מוסטפא מחברו כדורים המתאימים לרובה סער וירה ברובה במהלך חתונת אחיו של חברו וחתונת קרובת משפחתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות