12 שנות מאסר לאפיק טויבי שירה למוות בחברו לבסיס

גזר הדין מתייחס לאירוע הטראגי שהתרחש בשנת 2021 בבסיס מג"ב בעכו, אז ירה טויבי למוות בלוחם מג"ב נעים מאדי ז"ל ששירת איתו והיה שותפו לחדר
דניאל בן חמו |
שוטר מג"ב, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי גזר 12 שנות מאסר בפועל וכן רכיבי ענישה נוספים (פיצוי מרבי בסכום של 258,000 שקלים ומאסר על תנאי) על הנאשם אפיק טויבי. גזר הדין התייחס בעיקרו לאירוע טראגי שהתרחש ביום 18.2.21 בשעות הערב בבסיס מג"ב בעכו, אז ירה הנאשם למוות בלוחם מג"ב נעים מאדי ז"ל ששירת עמו באותה יחידה והתגורר עמו באותו חדר. הדבר התרחש בחדרם של השניים בבסיס, עת שהנאשם "שיחק" באקדח השירות שלו כשהוא עומד סמוך למיטה בה שכב המנוח. בית המשפט ציין ש"מדובר באסון כבד מנשוא, מיותר ומכעיס, שהותיר מעגלי נזק רחבים ומשמעותיים".

בהקשר לאירוע במהלכו נורה המנוח למוות, הורשע הנאשם – לאחר ניהול הוכחות – בעבירה של המתה בקלות דעת וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן, הורשע הנאשם – על בסיס הודייתו – בעבירות איומים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק ותקיפה, שכוונו כלפי חבריו של הנאשם ליחידה והתרחשו בחודשים טרם ירה למוות במנוח.

הצורך בהרתעה

בית המשפט קבע כי האירוע העיקרי בו הורשע הנאשם בוצע בנסיבות ברף חומרה גבוה, וביקר בחריפות את האופן שבו נהג הנאשם בכך ש"שיחק" בנשק. בית המשפט הפנה לרמת הענישה במקרים אחרים בהם הורשעו נאשמים בהמתת חבריהם במהלך "משחקים", ובהם נגזרו עונשים קלים באופן יחסי של בין שנתיים ל 3 שנות מאסר בפועל.

נקבע כי המקרה בענייננו חמור בהרבה מאותם מקרים, ובהקשר זה הפנה בית המשפט, בין היתר, לכך כי בחודשים לפני המתת המנוח עשה הנאשם שימוש פסול בנשק כלפי וכנגד חבריו ליחידה בכך שכיוון כלפיהם את נשקו במהלך "משחקים" דומים, ורצף מעשיו החמורים נקטע רק עם מות המנוח. בית המשפט הוסיף והפנה לשיקולי ענישה נוספים ובכלל זאת הצורך בהרתעת הציבור מפני מעשים שכאלה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות