הורשעו בתקיפת יהודים ב"שומר חומות" – הפרקליטות דורשת להחמיר בעונשם

הפרקליטות הגישה לביהמ"ש העליון ערעור על קולת עונשם של 5 נאשמים, בהם קטין, שחסמו כבישים, ידוי אבנים והיכו יהודים: "מעשים חסרי תקדים"
אייל חן |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

לבית המשפט העליון הוגש ערעור על קולת עונשם של 5 נאשמים, בהם קטין, אשר השתתפו בפרעות אלימות שכוונו נגד יהודים בכביש 6 במהלך "שומר חומות", וכללו חסימת הכביש, יידוי אבנים, הבערת צמיגים ותקיפת נהגים יהודים. בגין מעורבותם באירועים, נגזרו על הנאשמים עונשים הנעים בין 3 ל-10 שנות מאסר. הפרקליטות מבקשת להחמיר בעונשם של מי שלקחו חלק במעשים חסרי תקדים בהיקפם ובחומרתם, ובבסיסם ניצב מניע לאומני שעה שמדינת ישראל מצויה בעיצומה של מערכה צבאית מול חמאס.

כנגד החמישה הוגש כתב אישום בגין חלקם בסדרת אירועים אלימים קשים ומתמשכים על רקע גזעני לצד משתתפים נוספים בכביש 6 במהלך מבצע "שומר חומות". הנאשמים, כל אחד ע"פ חלקו, לקו חלק בחסימת הכביש, הבערת צמיגים, יידוי אבנים כלפי רכבים ותקיפת נהגים יהודים או כאלה שנחזו ליהודים.

באחד המקרים הוצת רכבה של נהגת אשר נשרף כליל כאשר הדבר תועד בסרטון שהופץ לאחר מכן ברשתות החברתיות, במקרים ונספים הותקפו נהגים באמצעות אבנים ונהג אשר ניסה להימלט מרכבו אף הותקף במכות ובאגרופים. כאמור, בגין מעורבותם באירועים האמורים נגזרו על הנאשמים, כל אחד ע"פ חלקו, עונשים הנעים בין 3 ל-10 שנות מאסר.

מניע לאומני

בערעור על גזר דינם של חמשת הנאשמים, נכתב כי העונשים שהושתו עליהם אינם הולמים את מעשיהם החמורים, בפרט על רקע המניע הלאומני שעמד בבסיס ביצוע המעשים, והתזמון בו בוצעו, שעה שמדינת ישראל מצויה תחת מתקפת טילים ובעיצומה של מערכה צבאית.

עוד צוין, כי הנאשמים היו חלק מהמעגל הפנימי של הפורעים, תרמו לשלהוב ההמון והיוו חלק מרכזי מהשתלשלות אירועים אכזרית בה ביקשו לפגוע ביהודים באשר הם יהודים. עוד תטען המדינה כי בית המשפט עצמו עמד לא פעם על הצורך שביישום מצוות המחוקק על החמרת הענישה ועל עליית מדרגה במאבק בטרור במישור המשפט הפלילי, כאשר החמרת הענישה היא חלק מהמאמץ הכולל במאבק בטרור על רקע לאומני המפיץ שנאה, פחד ואימה על הציבור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות