בעלי בניין תבעו חברת נדל"ן שמתעכבת 3 שנים בפרויקט תמ"א 38

בעלי הדירות, החיים כבר שנים באתר בנייה, תובעים מיליונים מחברת הנדל"ן ודורשים את סיומו של הפרויקט, שאמרו היה להסתיים במארס 2021
גילי סיוון-כהן |
קבלן קבלנים
אתר בנייה, ארכיון

לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוגשה תביעה נגד חברת נדל"ן עקב הפסקת עבודות בפרויקט תמ"א 38 ברחוב אהרונוביץ בחולון. בעלי הדירות, שחיים כבר שנים באתר בנייה, תובעים מיליונים מהחברה ודורשים את סיומו של הפרויקט.

בשנת 2016 החליטו עשרות בעלי דירות בחולון להתקשר בהסכם תמ"א 38/1 (חיזוק, עיבוי ותוספת) עם חברת נדל"ן, לצורך ביצוע הפרויקט. החברה התחייבה לבצע בבניין עבודות בינוי, עיבוי וחיזוק בתמורה לקבלת זכויות לבניית דירות נוספות על גג הבניין. כמו כן, נקבעו לוחות זמנים ברורים לביצוע העבודות, כשסיומן, על פי ההסכם, נקבע ל-7 במארס 2021 לכל המאוחר.

עם קבלת היתר הבניה או בסמוך לו החלה החברה לשווק את הדירות החדשות שנוספו לבניין, ושאותן התחייבה לבנות במסגרת הפרויקט. עקב מאמצי השיווק הללו, התגבשה קבוצת רוכשים, אשר חתמה עם החברה הסכם קבוצתי. במסגרת הסכם זה, נערכה המחאת זכויות, שבמסגרתה נטלה על עצמה קבוצת הרוכשים, חלק מהתחייבותה של החברה להשלמת הפרויקט, ולמעשה הפכו חברי הקבוצה, גם הם, לאחראים להשלמת הפרויקט.

חרף חלוף שנים רבות מהמועד הנקוב בהסכם התמ"א, טרם הסתיים הפרויקט, והתובעים נאלצים להתגורר באתר בנייה, וכל זאת בשעה שהחברה ממאנת לפצותם בגין האיחור הניכר במסירה ואינה עושה דבר וחצי דבר, כדי להשלים את העבודות או לתקן את הליקויים הרבים בפרויקט, שבחלקם מהווים סכנת חיים של ממש.

הקורונה גרמה לעיכוב?

פרט לכך, חובר הפרויקט לרשת החשמל, באופן פרוביזורי, כאשר כבל מתח גבוה משתרך מתוך עמוד החשמל הצמוד לבניין אל תוך אחת הדירות. הדבר, כך נטען, נעשה לכאורה באופן פיראטי, ללא קבלת האישורים הנדרשים, וחמור מכך, אף באופן רשלני ומסכן חיים. לטענת החברה, העיכוב בביצוע העבודות נובע, בין היתר מהסיבות הבאות: ימי הגשם הרבים והשיטפונות, שאפיינו את עונות החורף בשנים 2020-2019, והסגרים של מגפת הקורונה. כמו כן, לטענתה, מספר בעלי דירות בפרויקט פנו אל קבלני המשנה מטעמה לשם ביצוע "עבודות שיפוץ בדירות" באופן פרטי, והדבר בא על חשבון ההתקדמות בעבודות בפרויקט.

בית המשפט מתבקש על פי התביעה, לחייב את הנתבעים לפצות את התובעים, בשל האיחור הניכר בהשלמת הפרויקט, בסכום של 212 אלף שקלים לכל דירה, ובסך הכל 5.5 מיליון שקלים ל-26 בעלי הדירות. בשל עוגמת הנפש שנגרמה לתובעים מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים בסכום של 10 אלף שקלים לכל דירה, ובסך הכל 260 אלף שקלים לכל התובעים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות