בעקבות פשרה – עיריית פ"ת תבצע הנגשה למבני ציבור

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגיע לפשרה מול עיריית העירייה בנושא נגישות במבנה ציבורי חדש, לאחר שזו הפרה את הוראות החוק
נעמה כהן |

הסכם פשרה נחתם בין עיריית פתח תקווה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בנושא נגישות במבנה ציבורי חדש, זאת לאחר שהעירייה הפרה את הוראות החוק. העירייה פרט לתיקון הליקויים התחייבה לבצע הנגשת יתר ל-4 מבני ציבור בעיר.

הכל החל כאשר עיריית פתח תקווה הפרה את הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ביחס למבנה הציבורי החדש שברחוב לוחמי הגטאות 38 בעיר. על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מעשה או מחדל בניגוד להוראות החוק מהווה עוולה אזרחית ובית המשפט רשאי לפסוק פיצויים נגד מי שמפר את החובה הזו.

הנציבות ערכה פיקוחי נגישות בבניין ומצאה כי קיימים בו ליקויי נגישות רבים. הבניין הציבורי החדש, שבנתה העירייה, אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות ואף נבנה בניגוד לתקנות ולהתאמות הנגישות לשירות הנדרשות בחוק. בפרט, הבניין הוקם והופעל בלי שתהיה בו מעלית כנדרש, המובילה לקומה העליונה, שם ניתנים ומופעלים על ידי העירייה שירותים לציבור.

ליקויי נגישות רבים

לאחר שהנציבות הגישה לעירייה מכתב התראה לפני תביעה, העירייה, מתוך שאיפה לסיים את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט ולמנוע תביעה ייצוגית – חתמה עם הנציבות על הסכם פשרה. בהתאם להסכם, העירייה התחייבה לבצע בבניין את כל התאמות הנגישות הנדרשות עד ליום 31.8.2024, כפיצוי לציבור, העירייה התחייבה לבצע עבודות "הנגשת יתר" בארבעה מתחמים עירוניים המפורטים בהסכם. העירייה התחייבה לבצע דרכי גישה נגישות באזור המתחמים המוסכמים.

העירייה התחייבה להעביר לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אישורים חתומים בידי ראש העיר והיועץ המשפטי של העירייה על ביצוע התחייבויותיה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות