מורה לנהיגה נתפס נוהג 3 פעמים בשלילה בתוך כשנה

המורה, בן 73 מירושלים, נידון ל-8 חודשי עבודות שירות ול-10 שנות פסילת רישיון. יחידת התביעות של המשטרה: "מדובר במי שלא ניתן לתת בו אמון"
אייל חן |
המורה לנהיגה דרש נשיקה ואיים: "אם תגלי לא תקבלי רישיון"
רכבים ללימוד נהיגה, צילום: פלאש 90

מורה לנהיגה, בן 73 מירושלים, בטוח כבר לא יקבל את תואר המורה המצטיין, זאת לאחר שנידון ל-8 חודשי עבודות שירות ועשר שנות פסילת רישיון, בגין נהיגה בפסילה. אגב, בזמן שהמורה נתפס, הוא ביצע עבודות שירות בזמן פסילה מכוח זה שהעביר שיעור נהיגה בהיותו פסול.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת תביעות התעבורה בירושלים, נהג מורה הנהיגה ברכב פרטי מסוג "טויוטה" בירושלים שהוא בפסילה בפעם השלישית. המדובר במורה לנהיגה משנות ה-80, כאשר לחובתו 31 עברות תנועה ו-2 הרשעות דומות דהיינו הוא נהג בפעם השלישית בזמן פסילה, כאשר כל המקרים אירעו בהפרשי זמן קצרים כשבאחד מהם הוא כאמור היה בזמן שיעור נהיגה.

לעניין עכרו הפלילי, הוא אף הורשע במספר תיקים בגין עבירות פליליות שבהם הושתו עליו עונשי מאסר בעבודות שירות, הרשעתו האחרונה בגין חבלה חמורה שבגינה ריצה 6 חודשי מאסר בעבודות שירות.

יחידת התביעות אף ביקשה בזמנו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים בשל המסוכנות הניבטת ממנו, כאשר בפרק זמן קצר הוא נתפס נוהג בשלילה והשיא הינו שהוא אף המשיך ללמד נהיגה.

31 הרשעות קודמות

"מדובר כאן בנאשם שנוהג זו הפעם השלישית כאשר הוא פסול לנהיגה, כאשר העבירות בוצעו בסמיכות זמנים בטווח של כשנה על אף שהוטלו עליו מאסרים על תנאי והופעלו וגם עכשיו מרחף מעל ראשו מאסר על תנאי, שעה שהוא מבצע עבודות שירות, כל זאת לא הרתיע אותו מלשוב ולבצע את העבירות. לחובתו 31 הרשעות קודמות, ביניהן עבירות טלפון ועבירות דומות של נהיגה בזמן פסילה" אמרה נציגת יחידת התביעות.

עוד הוסיפה: "ברור שהמסוכנות שנשקפת מהמשיב היא גדולה לאור סמיכות הזמנים, התנהלותו של המשיב כמו גם הרשעותיו והעובדה שהופעלו בעברו מאסרים על תנאי על עבירות דומות מעידה מעל לכל ספק כי מדובר במשיב שלא ניתן לתת בו אמון. הוא מפר באופן שיטתי החלטות שיפוטיות, העבירות הקודמות והמאסרים על תנאי לא הרתיעו אותו".

בסופו של דבר, הוחלט לשחררו באיזוק אלקטרוני לביתו וכאמור באחרונה, הגיע הנאשם להסדר טיעון ושופטת בית המשפט לתעבורה בירושלים, מיכל שביט, שקיבלה את ההסדר גזר עליו 8 חודשי עבודות שירות, הפעלת ההתחייבות עליה הוא חתם שלא לנהוג בפסילה בסך 5,000 שקלים, עשר שנות פסילה וכעת לאחר שנתחוור ליחידת התביעות כי כל העבירות בהן הורשע בוצעו באותו רכב, נתפס הרכב בשווי 90 אלף שקלים לצורכי חילוט.

"לאחר ששקלתי את חומרת העבירה, את מתחם הענישה הנוהג, את לקיחת האחריות וההודאה באשמה, וכן, נוכח ההלכות המשפטיות בכל הנוגע לכיבוד הסדרי טיעון, מצאתי לכבד את ההסדר", כתבה השופטת שביט בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות