האם שמירת שבת היא סיבה טובה להארכת מעצר?

שוטרים שעצרו עובדת ניקיון זרה ביקשו להאריך מעצרה למשך כל סופ"ש כי רשות האוכלוסין לא עובדת בשבת, ביהמ"ש הורה על שחרורה: "זה לא נימוק מספק"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

עובדת ניקיון בת 32, נתינה זרה כשלוש שנים בישראל, ככל הנראה הופללה על ידי המעסיק שלה והשוטרים שעצרו אותה ביקשו להשאיר אותה לסוף השבוע במעצר מאחר, שרשות האוכלוסין וההגירה לא עובדים בסוף השבוע, ורק ביום ראשון ניתן לבצע את הליך הגירוש. שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי, לא קיבלה את הבקשה והורתה לשחררה. "הטענה כי רשות האוכלוסין אינה עובדת בסוף שבוע, היא כשלעצמה אינה מהווה נימוק מספיק לשלילת חירותו של שוהה בלתי חוקי", נכתב בהחלטה.

המשטרה עצרה בהתחלה את החשודה בגין שהיה בלתי חוקית וגם החשידה אותה בסחר בסמים. כעבור יומיים כאשר הגיעו השוטרים לבית המשפט, היא הורידו את החשד לסחר בסמים לאחר שלא התגבשה עבירה, אך ביקשו לעצור אותה לשלושה ימים נוספים מאחר ולטענת נציג המשטרה רשות האוכלוסין שאמורה לגרש אותה מהארץ לא עובדת בסוף שבוע.

הסנגור סירב לבקשה וטען כי מבחינת חוק המעצרים אין סמכות בנסיבות הללו למשטרה לבקש הארכת מעצר, וכל החלטה של הארכת מעצר אמורה להתבסס על צורך חקירתי והבקשה להארכת המעצר לא מבוססת על העילות הקבועות בחוק, ומשכך יש לדחות את הבקשה.

שחרור מיידי

השופטת קסלסי שקיבלה את טענת הסנגור, והורתה לשחררה בתנאים מגבילים, ציינה בהחלטתה כי משעה שהמשטרה החליטה, מסיבותיה שלה, שלא להגיש כתב אישום על שהייה בלתי חוקית, והחלטה זו התקבלה יום קודם, היה על המשטרה להעביר את החשודה מיידית למתקן המשמורת ולידי רשות האוכלוסין, כדי שזו תפעל בהתאם לחוק הכניסה לישראל.

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על החלטת השחרור, אולם גם לכך לא נעתרה השופטת וכתבה בהחלטתה: "מדובר בהתנהלות לא ראויה של רשות האוכלוסין, וכי המשטרה למיטב הבנתי נפלה לידי טעות בכך שלא מסרה את המשיבה לידי רשות האוכלוסין כבר ביום חמישי, או לא עמדה על כך שנציג מטעמה יגיע לדיון היום. אציין עוד כי ככל שלמשיבה אין דרכון בתוקף, למיטב הבנתי הליך ההרחקה אף יארך זמן ממושך", כתבה השופטת והוסיפה: "לא מצאתי שנשקפת סכנה לציבור מידי החשודה, ולכן אני מורה על השחרור כאמור לעיל, ודוחה הבקשה לעיכוב ביצוע".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מרים קסלסי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות