בן 20 מי-ם נאשם בקשר לארגון טרור

לפי כתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בבירה נגד מוחמד מחיסן הוא ייצר בעצמו מטעני צינור ובקת"בים וגם השתתף בהפרות סדר רבות באזור
רונן לוי |
בקבוקי תבערה, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד מוחמד מחיסן, בן 20 מירושלים, לאחר שעמד בקשר עם גורם בארגון טרור, ייצר בעצמו מטעני צינור, כמו גם בקבוקי תבערה, והשתתף בהפרות סדר רבות, במסגרתן יידה לעבר כוחות הביטחון מטענים אלה, זיקוקים ובקבוקי תבערה.

מכתב האישום עולה כי מחיסן ייצר והחזיק בחדר שנמצא בחצר ביתו מטעני צינור ובקבוקי תבערה לבד ואף היה בקשר עם גורם ממנו קיבל את דגלי הג׳יהאד האסלאמי וכן כוורות זיקוקים לצורך התפרעויות נגד כוחות הביטחון. מחיסן חילק את הזיקוקים למתפרעים אחרים, כמו גם בקבוקי תבערה שייצר, ובשלוש כוורות עשה שימוש לצורך הכנת מטען צינור. בכוורות נוספות אשר קיבל מאותו גורם עשה שימוש גם כן לצורך התפרעויות נגד כוחות הביטחון.

כך למשל, ביומה הראשון של מלחמת חרבות ברזל, הכין מחיסן מטען צינור. אותו לקח לילה, לקח חלק בהתפרעויות האלימות שהתרחשו בשכונת עיסאוויה, ובעודו רעול פנים יידה לעבר מכת"זית מטען צינור, אשר פגע ברצפה לידה והתפוצץ. כיומיים-שלושה לאחר מכן, בהתפרעות אלימה נוספת שנערכה בשכונה, יידה מחיסן מטען צינור לכיוון ג'יפ משטרתי. במקרה אחר, שלושה ימים לאחר תחילת המלחמה, הכין מחיסן יחד עם מתפרעים אחרים כ-50 בקבוקי תבערה. אותו היום, בשעות הלילה, יידה בעצמו לעבר כוחות הביטחון 2 בקבוקי תבערה ו-3 כוורות זיקוקים.

ניסיון לפגוע בכוחות הביטחון

בחודש הרמאדן בשנה שעברה, בלילה שקדם לערב פסח תשפ"ג, שהה מחיסן יחד עם אחרים במסגד הסמוך למסגד אל-אקצא, בו התבצרו באותה עת מאות מתפרעים. אותו בוקר, ירה מחיסן זיקוקים לעבר כוחות הביטחון שעמדו בסמוך לשם. במהלך אוקטובר 2022, בהתפרעות אלימה שהתפתחה בעיסאוויה לאחר פיגוע הירי שביצע המחבל עודיי תמימי, ובו נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל, מחיסן לקח חלק בהתפרעות בכך שהגיע רעול פנים למקום וידה 2 בקבוקי תבערה לעבר ג'יפים של הכוחות. גם ביום מותו של המחבל תמימי השתתף מחיסן בהתפרעות אלימה, בה יידה 2 בקבוקי תבערה ומספר אבנים לעבר כוחות הביטחון.

כתב האישום מייחס למחיסן שנים עשר אישומים בעבירות מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של ניסיון הצתה, הזדהות עם ארגון טרור, עבירות בנשק, התפרעות, ניסיון תקיפת שוטר ועוד.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות