מי גנב מקופות סופר פארם לשירות עצמי?

בית הדין המשמעתי של המשטרה גזר נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך חצי שנה על קצין סיור במשטרת ת"א שנהג לבצע רכישות ולשלם רק על חלק מהמוצרים
גילי סיוון-כהן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

קופות בשירות עצמי, קורצות לגנבים, קשה להאמין, אבל גם שוטר, קצין סיור במשטרת לב תל אביב, שאף נטרל בעבר מחבל בפיגוע בדיזנגוף, נהג להיכנס לסניפי סופר פארם היה בוחר פריטים ומשלם רק על מקצתם, כעת בית הדין למשמעת של המשטרה גזר עליו נזיפה חמורה וחצי שנה הורדה בדרגה.

על פי כתב האישום, הנאשם, הגיע בעודו לובש מדים ובמהלך משמרת במסגרת מילוי תפקידו, לסניף סופר פארם לונדון מיניסטור בתל אביב, לאחר שבחר הנאשם את המוצרים הרצויים לו לצרכיו הפרטיים, לקח אותם בידיו, ניגש לקופות השירות העצמי ובעודו משוחח בטלפון, סרק בקבוק מים שמחירו 9.90 שקלים, שילם עליו והכניסו לשקית.

אז, הכניס לשקית מוצרים נוספים בסך 231.50 שקלים עליהם לא שילם. לאחר מכן, הנאשם יצא מן החנות עם השקית ועזב באמצעות הניידת המשטרתית עמה הגיע לסניף. על פי האישום השני, הגיע הנאשם, שבוע לאחר מכן בעודו לובש מדים ובמהלך משמרת במסגרת מילוי תפקידו, לסניף. לאחר שבחר הנאשם את המוצרים הרצויים לו לצרכיו הפרטיים, לקח אותם בידיו, ניגש לקופות השירות העצמי ובעודו משוחח בטלפון, סרק בקבוק מים וחטיף שעלותם הכוללת היא 15.80 שקלים, שילם עליהם והכניסם לשקית. אז הכניס לשקית מוצרים נוספים בסך 59.80 שקלים עליהם לא שילם ועזב את המקום.

מה יחשוב אדם מהישוב?

הנאשם הודה במסגרת הסדר מותנה עם מח"ש. כחלק מההסדר גם התחייב לשלם קנס כספי של 500 שקלים, בצוע של"צ של 30 שעות וכן התחייב לעבור סדנא פסיכו-חינוכית מטעם שירות המבחן. התביעה ציינה כי הנאשם משרת 13 שנים והמעשים בהם הודה בוצעו תוך 8 ימים בעודו לבוש מדים ובמהלך משמרת. "אלו מעשים חמורים הנוגעים לטוהר מידות ומהווים עבירה פלילית. מהעובדה שהם בוצעו פעמיים בהפרש של 8 ימים ניתן להסיק שמדובר בדפוס חוזר ונשנה", ציינה התביעה.

קצין הסיור טען כמו כל גנב מצוי שהוא אכן נכנס לסניף ואינו מכחיש שום דבר אך לטענתו לא היה לו שום כוונה לבצע "גניבה", לא תיכנן לגנוב ובחיים לא חשב לקחת משהו שלא שייך לו. הוא מוכן היה לקבל כל עונש שיוטל עליו כולל עבודה של שנה ללא שכר ובלבד שיוכל להמשיך ולשרת במשטרה, כפי שעשה אביו שהיום פנסיונר.

בגזר הדין, ציינו השופטים בן היתר: " מה אמור לחשוב אדם מהישוב הרואה את הנאשם מבצע את כל הדברים האלו? האם יעלה בדעתו לפנות למשטרה אם חלילה תהיה גניבה אצלו בבית? האם יאמין לפרסומים של המשטרה?", נכתב בגזר הדין על ידי השופטים.

עוד הם הוסיפו: "חובה לציין כי גם הנאשם נלחם במחבל באירוע בדיזנגוף ואף ניהל מול קרב יריות עד שהביא לנטרולו. הנה בדיוק הדילמה בה אנו מצויים. שני הפכים מוחלטים המתגלים באותו שוטר וקשה ואולי אף בלתי אפשרי לגשר עליהם. במאמר מוסגר נציין כי יתכן שההחלטה כי כחלק מההסדר המותנה הנאשם יעבור סדנא בשירות המבחן אמורה, אולי, לתת מענה לפער זה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות